اعتیاد عامل ۷۰ درصد طلاق‌ها در رفسنجان

استان کرمان درحالی در رتبه دهم طلاق قرار دارد که رئیس دادگستری رفسنجان می‌گوید براساس بررسی‌های انجام گرفته ۷۰ درصد از طلاق‌ها در این شهرستان بر اثر اعتیاد به مواد مخدر است.

طبق آمار ثبت احوال در ۶ ماهه اول سال ۹۹ در استان کرمان، ۲ هزار و ۵۸۸ طلاق ثبت شده که نسبت به سال قبل، ۴ درصد افزایش داشته است.

طبق این گزارش استان کرمان در رتبه دهم طلاق قرار دارد.

آمارها نشان می‌دهد بیشترین علت طلاق در ایران اعتیاد است و آن طور که رییس دادگستری رفسنجان می‌گوید علت ۷۰ درصد طلاق‌ها در این شهرستان اعتیاد است.

حجت الاسلام مهدی پورمحمدی می‌گوید در ۹۰ درصد کسانی که طلاق صورت گرفته است یکی از والدین به مواد مخدر شامل شیشه، کراک و قرص های روان گردان اعتیاد دارد که این مساله مواد مخدر صنعتی نگران کننده است.

او ادامه داد: بخشی دیگر از طلاق ها هم به دلیل مسائل فرهنگی و فضای مجازی و برخی دیگر هم بر اثر ناآشنایی زوجین با تکنیک های زندگی است.

 تعداد زیادی از زندانیان به دلیل اعتیاد به مواد مخدر به سال های طولانی ۱۰ تا ۲۰ سال و یا برخی حبس ابد محکوم شده اند

او ادامه داد: مبارزه با فساد باید صورت گیرد، کاهش دادن میل به مصرف انواع مواد مخدر یکی از اصول مهمی است که اگر انجام شود جامعه تا حدودی عاری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود .

به گفته او دادگستری بعد از وقوع جرم وارد صحنه می‌شود یعنی به سمت معلول می‌رود تا علّت، لذا در هر مساله‌ای باید علّت را مشخص و ریشه‌یابی کرد و سپس در کاهش این علت‌ها تلاش کرد.

یک چهارم کل ازدواج‌های کشور منجر به طلاق می‌شود

حجت الاسلام پورمحمدی تأکید کرد: ما در بحث آموزش مسائل فرهنگی و اجتماعی کوتاهی کردیم و مقصریم؛ به طوری که یک چهارم کل ازدواج های کشور منجر به طلاق می‌شود.

او در بحث فرزندآوری هم که دغدغه رهبری هم هست گفت: تعدادی از مجردین قطعی سنین بین ۳۰ تا ۴۰ سال دارند،تعدادی از زوج ها هم مشکل ناباروری دارند، تعدادی از زوجین هم یک فرزند دارند لذا این مساله بسیار مهم است و در کنار این کاهش جمعیت، در بحث غربالگری هم تعدادی از فرزندان سقط می شوند و این فرزند کشی یک جنایت و یک فاجعه در کاهش جمعیت است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=62545
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.