افتتاح نخستین گلخانه تولید نشا در جنوب کرمان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به اینکه این اولین گلخانه نشا در جنوب کرمان است، اظهار داشت که این گلخانه جز معدود گلخانه‌های ایران است و صرفه‌جویی بی‌نظیری در مصرف آب دارد.
یعقوب موسوی با بیان اینکه در این گلخانه تلفات نشا به حداقل می‌رسد عنوان کرد که محصولات این مجموعه بسیار پیش رس‌تر از سایر گلخانه‌ها هستند.
وی با تاکید بر اینکه بهترین گلخانه‌داران ایران در این مجموعه همکاری داشته‌اند، تصریح کرد که هزینه تولید نشا در این گلخانه بسیار پایین است و محصولات این مجموعه با برنامه‌ریزی انجام شده به خارج از کشور صادر می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان محصولات نشا این گلخانه را بادمجان، فلفل، گوجه و خیار برشمرد و گفت که در صورت تکمیل تمامی امکانات، همه محصولاتی که قابل نشا باشند در این مجموعه انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه طراحی این مجموعه کاملا ایرانی است، بیان کرد که این گلخانه با بروزترین امکانات روز دنیا اجرا شده است.
موسوی با بیان اینکه در ساخت این مجموعه از تسهیلات توسعه ملی استفاده شده است، تصریح کرد که برای ساخت این مجموعه 300 میلیون تومان تسهیلات دریافت شده و 150 میلیون نیز آورده شخصی بوده است.
وی با اشاره به اینکه بزودی یک بذرکار تمام اتوماتیک برای این گلخانه خریداری می‌شود افزود که برای تکمیل سایر قسمت‌های این گلخانه به 300 میلیون تومان پول نیاز است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفته این گلخانه با سه هزار مترمربع زیر بنا برای اولین بار در جنوب کرمان راه‌اندازی شده است و بیش از 20 نفر اشتغالزایی دارد.
وی تصریح کرد که جنوب کرمان 14 میلیون ظرفیت تولید سالیانه نشا دارد که این ظرفیت در کشور بی‌نظیر است

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=13945
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.