افزایش مصرف کودهای فسفاته و پتاسه باعث ارتقاء سلامت جامعه خواهد شد

کرمان‌نو-مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از افزایش معنادار مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در سال جاری و نزدیک شدن مقادیر مصرف کودهای مذکور به استانداردهای ابلاغی خبر داد و افزود:این موضوع منجر به افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی و ارتقاء سلامت جامعه خواهد شد وهمچنین می توان از آن به عنوان یکی از مهم‌ترین توفیقات بخش کشاورزی طی سال‌های اخیر یاد کرد.

به گزارش کرمان نو حمید رسولی روز دوشنبه گفت:پیرو تصمیمات گرفته شده در کاهش 45 درصدی قیمت کودهای فسفاته و پتاسه از ابتدای سال جاری توسط وزارت جهاد کشاورزی شاهد افزایش معنادار میزان مصرف کودهای مذکور توسط کشاورزان بوده ایم. 

او اظهارداشت:میزان مصرف کودهای فسفاته در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش از 10 برابر و مصرف کودهای پتاسه بیش از 5 برابر همچنین مصرف این دو گروه کودی بطور میانگین بیش از 7 برابر افزایش یافته است.

رسولی ادامه داد:هر چند میزان متوسط مصرف همچنان کمتر از مقادیر استاندارد ابلاغی است لیکن رشد مصرف این دو گروه کودی در سال جاری نسبت به سنوات اخیر بی‌سابقه بوده و نوید بخش یک سال پرمصرف در نهاده‌های کشاورزی است.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی افزود:با اقدامات ترویجی و آموزشی امیدواریم بتوانیم در یک برنامه میان مدت مصرف کشور را به مقادیر استاندارد برسانیم.

او عنوان کرد:در همین ارتباط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در سال جاری برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری بیش از 50 همایش آموزشی مصرف بهینه کود را در سراسر کشور انجام داده است.

به گفته او تاکنون 4 همایش در استانهای گلستان،سمنان،مازندران و فارس برگزار شده و طبق برنامه تمامی همایش‌ها در راستای توسعه و ترویج مصرف بهینه کودهای کشاورزی است.

 

 

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=88734
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.