افزایش وام خوداشتغالی مددجویان کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: مبلغ وام اشتغال مددجویان از ۵۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “یحیی صادقی” با اشاره به نقش کمیته امداد در دستگیری از خانواده‌های مستمند و تلاش در راستای خوداتکایی و استقلال گروه‌های هدف اظهار کرد: یکی از نیازهای مهم خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و به ویژه زنان سرپرست خانوار مسکن است که با اولویت بندی باید به این قشر کمک کرد.

وی با اشاره به اینکه اکرام ایتام و حمایت از کودکان بی سرپرست از سنت‌های حسنه دین مبین اسلام و سفارش‌های اکید قرآن کریم است، افزود: در کمیته امداد استان کرمان برای جذب حامی برای ایتام تلاش می کنیم ضمن اینکه تعدادی بیمار صعب العلاج تحت پوشش این نهاد است و سعی داریم علاوه بر لوازم و تجهیزات پزشکی، بیمه های  مکمل و پایه آنها پرداخت شود.

صادقی با اشاره به اهدای ۳۴ سری جهیزیه به نوعروسان شهرستان بم تصریح کرد: ۲۲ نفر دیگر از نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد در این منطقه در نوبت دریافت جهیزیه که نیازمند همراهی خیران و نیکوکاران در این سنت حسنه به ویژه در مناطق محروم هستند.

۵۸۴ زن سرپرست خانوار شرق استان کرمان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان بیان کرد: تعداد۵۸۴ نفر از زنان سرپرست خانوار در شرق استان کرمان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند که  هر سه ماه ۴۳۰ میلیون تومان حق بیمه پرداخت می شود و در سال جاری تعداد ۳۹ نفر از خانم های سرپرست خانوار بازنشسته تامین اجتماعی شدند.

وی از افزایش پرداخت وام خوداشتغالی خبر داد و افزود: مبلغ وام اشتغال مددجویان از ۵۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

صادقی با بیان اینکه قالی‌بافی به‌عنوان یک شغل خانگی مناسب برای زنان سرپرست خانوار محسوب می‌شود، تصریح کرد: بافت و تولید فرش دستباف در حال حاضر یکی از مهم‌ترین مشاغل خانگی در بین مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در شهرستان بم محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۹۹ نفر از مددجویان آموزش قالی بافی دیده اند و در سال جاری به دلیل بیماری کرونا ۳۰ نفر آموزش دیده اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=75161
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.