در ستاد جمعیت استان کرمان اعلام شد:


افزایش ۵.۳ درصدی نرخ ولادت استان در هشت ماهه اول سال

در ستاد جمعیت استان کرمان اعلام شد: نرخ ولادت استان کرمان در هشت ماهه امسال ۵.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان ظهر امروز ۱۲ آذرماه در نشست ستاد جمعیت استان با اشاره به گزارش دستگاه‌های مربوطه در واگذاری زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا اظهار کرد: باید اولویت‌بندی در واگذاری زمین صورت بگیرد و خانواده‌هایی که تعداد فرزندان بیشتر دارند، در اولویت قرار بگیرند.

او با اشاره به آماده‌سازی زمین برای نهضت ملی مسکن در سطح استان گفت: در این کار به واگذاری زمین در طرح فرزندآوری نیز باید توجه شود.

فداکار با اشاره طولانی‌شدن روند پرداخت تسهیلات فرزندآوری در برخی بانک‌ها گفت: لازم است شرکت‌های بزرگ منابع را به بانک‌های استان بیاورند تا بانک‌ها توانایی پرداخت بیشتری داشته باشند. بانک‌ها پای کار هستند اما منابع آنها کفاف همه تقاضاها را نمی‌دهد.

محمد قاسمی مدیرکل ثبت احوال استان کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: نرخ باروری استان ۱.۸۳ درصد و متوسط کشوری ۱.۵۴ است.

او بیان کرد: نرخ ولادت استان کرمان در هشت ماهه امسال ۵.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

قاسمی با اشاره به ثبت ۱۰ هزار و ۳۵۲ واقعه فوت در سال جاری در استان کرمان افزود: با احتساب نرخ ولادت، نرخ رشد طبیعی جمعیت استان ۰.۶۳ درصد است.

همچنین رضا حافظی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان نیز در این نشست بیان کرد: نزدیک به ۱۷ هزار ثبت‌نامی در شمال استان کرمان برای واگذاری زمین به خانوارهای دارای سه فرزند به بالا داریم که تاکنون نزدیک به ۸۵۰ قرارداد واگذاری تحویل مردم شده و ۲۷ خانواده دارای چهار فرزند زمین دریافت کرده‌اند.

او با اشاره به اینکه تا دهه فجر سال جاری نزدیک به ۳۰۰۰ نفر واگذاری زمین در طرح فرزندآوری انجام خواهد شد، گفت: ۴۰ هکتار زمین در سایت در محی‌آباد شهرستان کرمان در حال آماده‌سازی است که حدود ۶۰۰ قطعه زمین را شامل می‌شود و البته زمین نهضت ملی مسکن را در این شهر را نیز باید پوشش بدهد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان بیان کرد: الحاق ۱۹ هکتار زمین در اختیارآباد کرمان انجام شده و ۳۰ هکتار در زنگی‌آباد و در چترود نیز ۲۰ هکتار زمین ظرفیت خوبی وجود دارد و کار را دنبال می‌کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=111863
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.