اقدامات شهرداری منطقه یک برای دفع آب های سطحی

شهردار منطقه یک کرمان از انجام اقدامات لازم برای دفع آب‌های سطحی در زمان بارندگی در شهر کرمان خبر داد.

رضا خیاط زاده اظهار کرد: شهرداری منطقه یک کرمان در راستای خدمت رسانی مطلوب‌تر و بهنگام به شهروندان و همچنین رفع معضلات احتمالی در زمان بارندگی اقداماتی را در دستور کار قرار داده و عملیاتی کرده است.

وی در ادامه به اجرای پروژه دفع آب‌های سطحی در زمان بارندگی اشاره و تصریح کرد: حفاری و لوله گذاری برای رفع آب‌گرفتگی و انتقال آب‌های سطحی در دست حال اجراست.

خیاط زاده بیان کرد: با توجه به حجم زیادی از آب‌های سطحی که از سمت خیابان میرزا رضا، میدان شهدا، خیابان فتح آبادان، فیروزآباد و ابوحامد به سمت کانال دفع آب‌های سطحی جاری می‌شود و با انجام مطالعات و طرح کارشناسی، عملیات حفاری و لوله گذاری از محل تقاطع کارگر تا دریاچه دفع آب‌های سطحی در بزرگراه امام رضا (ع) به عنوان محور کمکی دفع و انتقال آب‌های سطحی انجام شده است.

وی با اشاره به احداث حوضچه جمع آوری آب‌های سطحی و پمپاژ و انتقال از طریق لوله‌های نصب شده به دریاچه دفع آب‌های سطحی در بزرگراه امام رضا (ع)، افزود: با انجام و اتمام این عملیات شاهد رفع آب‌گرفتگی و دفع کامل آب‌های سطحی در زمان بارندگی تقاطع شهید باهنر محدوده بلوار شهدای خانوک خواهیم بود.

شهردار منطقه یک کرمان با اشاره به اینکه در پروژه فوق به طول 700 متر و از لوله‌ها پلی اتیلن استفاده شده است، بیان کرد: در منطقه یک شهر کرمان برای دفع آب‌های سطحی در زمان بارندگی اقدامات دیگری همچون؛ لایه روبی جوی‌ها، پاک سازی و لایه روبی کانال‌ها و پل‌های نصب شده بر روی جوی‌ها در ورودی معابر اصلی و فرعی، بازبینی و رفع نقص پمپ‌های تخلیه آب، حفر چاه جذبی در حال انجام است.

شهردار منطقه یک کرمان گفت: چاه‌های جذبی موجود در معابر که به دلیل عملیات‌های زیرسازی ، آسفالت و سایر دلایل مسدود شده‌اند نیز در حال احیا است.

وی هدف از این اقدامات را جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر در زمان بارندگی‌های احتمالی و سهولت در عبور مرور شهروندان عنوان کرد و افزود: تمامی تلاش ما این است که به شهروندان خدمات بهینه و ارزنده‌ای ارائه کنیم تا در کمال آرامش و رفاه هر چه بیشتر زندگی کنند و ما در راستای تحقق این امر تمام سعی و تلاش خود را خواهیم کرد.

خیاط زاده گفت: احداث و بهسازی شبکه‌های اصلی هدایت و جمع‌آوری آب‌های سطحی، موجب خدمت رسانی هرچه بیشتر و رفع اختلال در رفت و آمد شهروندان در هنگام بارندگی شده و در رسیدن به اهداف زیست محیطی و نگهداشت بهینه شهر کمک شایانی خواهد داشت و با بهره‌برداری از این پروژه، یکی از اهداف عمرانی منطقه در دفع آب‌های سطحی محقق می‌شود.

شهرداری منطقه یک کرمان تصریح کرد: شهرداری این منطقه با افزایش سرعت و کیفیت فعالیت های برنامه ریزی شده طی زمان بندی مشخص، امیدوار است گام مهمی در جلب رضایت شهروندان برداشته باشد.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=35802
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.