امام جمعه جیرفت: طرح انتقال آب هلیل اگر به صلاح نیست، متوقف شود

امام جمعه جیرفت با اشاره به اینکه طرح انتقال آب از هلیل رود نه تنها دغدغه مردم جنوب است بلکه دغدغه ی فکری مردمی است که حیات جازموریان برایشان اهمیت دارد، عنوان کرد: نمایندگان مردم جنوب استان برای بررسی این طرح کمیته حقیقت‌یاب تشکیل دهند.

حجت الاسلام و المسلمین رضا سعادت‌فر امام جمعه جیرفت گفت:  طرح انتقال آب از هلیل رود نه تنها دغدغه مردم جنوب است بلکه دغدغه ی فکری مردمی است که حیات جازموریان برایشان اهمیت دارد.

حجت الاسلام و المسلمین رضا سعادت‌فر امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نماز جمعه 21 آذر ماه در مورد طرح انتقال آب از هلیل رود به شمال استان کرمان گفت:  این طرح نه تنها دغدغه مردم جنوب است بلکه دغدغه ی فکری مردمی است که حیات جازموریان برایشان اهمیت دارد.

امام جمعه جیرفت در مورد این طرح و بحث انتقال آب از هلیل رود است  به چهارنکته اشاره کرده و گفت: نمی خواهم قضاوت کنم، نمی خواهم بگویم که آیا این انتقال آب درست یا غلط است، اما نکته اولی که مسوولین استان باید به آن توجه کنند را می گویم.

وی ادامه داد:‌ مسئولین استان، مردم جنوب محترم هستند، مردمانی با فهم و شعوری هستند، این مردم در دوران جنگ شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کردند، در دورانی که باید مدافع حرم می بودند در صحنه حضور داشتند، در زمان خدمت رسانی اربعین هم در صف مقدم بودند، مردم، امروز از شما سوال دارند، اینکه آیا این طرح به نفعشان هست یا نیست؟

مردم احساس می‌کنند این طرح به مصلحت شان نیست

امام جمعه جیرفت عنوان کرد: مردم شبهه دارند و احساس می‌کنند این طرح به مصلحت شان نیست، اگر شما می‌دانید که به مصلحت نیست، این طرح را دنبال نکنید، اگر هم می‌دانید که به مصلحت است، بیاید و با مردم گفتگو کنید.

وی افزود: از مردم نترسید، این چیزی که خبرنگاران می‌گویند، خبر حرف دل مردم است و آنها را بشنوید ، استدلال های تان را بیاورید و استدلال های مردم را هم بشنوید، مردم از اینکه مورد بی محلی و بی توجهی  قرار بگیرند، آزرده می شوند.

امام جمعه جیرفت ادامه داد:  مردم دوست ندارند،چهار آدم سیاسی در تهران جلسه بگیرند و بخواهند برای سرنوشت یک میلیون جنوبی تصمیم بگیرد، مردم از این چیزها بدشان می‌آید و در مقابل این چیزها می ایستند، لذا بیایید و صادقانه با مردم صحبت کنید و مردم را قانع کنید. در آنچه که به خیر و صلاح و مصلحت این منطقه است قطعاً مردم از شما جلودار تر خواهند بود .

نمایندگان مردم، کمیته حقیقت یاب تشکیل دهند

حجت الاسلام رضا سعادت‌فر گفت:  نکته دومی که می خواهم به آن اشاره کنم، در مورد صدا و سیما است، صدا و سیما  باید بر اساس رسالتش رفتار کند، باید بر مبنای مطالبه گری باشد، مردم جنوب استان یک جمعیت یک میلیون نفری هستند، مردم منطقه جازموریان که بیش از یک میلیون نفر هم می‌شوند که در استان های همجوار هم هستند، صدا و سیما به خواسته آنها توجه کند و نشست های روشنگری برگزار کند، از مسوولین دعوت کند تا  به مردم پاسخ دهند، از منتقدین این طرح هم دعوت کند تا روبروی مسوولین بنشینند و گفتگو کنند. تا این قصه به یک سرانجام منطقی برسد.

امام جمعه جیرفت بیان کرد: مطالبه سوم از نمایندگان مردم جنوب استان در مجلس است،  از این نمایندگان می‌خواهیم گروه حقیقت یابی با محوریت خودشان تشکیل دهند و بررسی کنند، اگر این طرح به نفع و صلاح مردم است، اطلاع‌رسانی کنند و مردم را قانع کنند و اگر هم به نفع مردم نیست، جلوی آن را بگیرند و آخرین نکته، درخواستی است که که از قوه قضاییه داریم.که قوه قضاییه به این مسئله ورود کند اگر این طرح انتقال آب از هلیل رود،طرحی منطقی بود و بودجه بیت المال را که برای آن در نظر گرفته شده، درست هزینه شده است این نکته را به اطلاع مردم برسانند و مردم را قانع کنند ولی اما اگر بودجه بیت‌المال  برای یک طرح غلط استفاده شده  با آن کسانی که در مسیر حیف و میل بیت المال سهم داشتند برخورد قاطع و شایسته‌ای داشته باشند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=60074
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.