انتظار دو ساله یک خانواده شهربابکی برای تکمیل خانه پس از سیل

از سیل فروردین سال ۹۸ استان کرمان اگرچه ۲ سال می‌گذرد اما یک خانواده شهربابکی همچنان در انتظار تکمیل خانه خود پس از سیل است.

روزهای ابتدایی سال ۹۸ با سیل در استان کرمان همراه بود. شهربابک یکی از شهرستان‌های آسیب دیده در این سیل بود که به گفته اسدی فرماندار وقت این شهرستان ۵۳ میلیارد تومان در این سیل خسارت دید.

حالا بعد از ۲ سال یکی از اهالی شهربابک از عدم رسیدگی مناسب مسئولان گلایه دارد. خانم مهدوی که دختر و همسرش بیمار هستند می‌گوید: «بعد از گذشت ۲ سال خانه ما همچنان نیمه کاره مانده است.»

او ادامه می‌دهد: «سیل که تمام شد عکس و فیلم گرفتند و گفته شد وام سیل زدگی به مردم داده می‌شود. در صورتی که یک وام ۴۰ میلیونی با ۲ ضامن مربوط به سال ۹۵ به ما دادند.»

او از روند طولانی ساخت خانه خود گلایه دارد: «بعد از این که شروع به ساخت کردیم شهرداری جلوی ما را گرفت. فردی مدعی شد که در زمین او تصرف شده است. در صورتی که پیش از این ۴ مرتبه محکوم شده بود. شهرداری اعلام کرد باید ادعای فرد ثابت شود که این روند یک سال طول کشید. بعدا یک کارشناس در شهرداری به ما گفت این خانه مشکل نداشته و مشخص شد اشتباه بوده است.»

چه کسانی وام سیل گرفتند؟

آن طور که این شهروند براساس مدارکی که دارد می گوید وام سیل به جای این که به افراد سیل زده از جمله خود او داده شود به کسانی داده شده که هیچ صدمه‌ای از سیل ندیدند.

ماجرا وقتی جالب می‌شود که جمعی از مسئولان برای دلجویی به خانه او می‌روند :‌ «پس مطرح شدن این موضوع مسئولان برای دلجویی به خانه ما آمدند و قول دادند ماجرا را جبران کنند. یک گروه جهادی بدون بنا فرستادند که دیوارها کج ساخته شد. مهندس ناظر هم گفته این دیوارها مشکل دارند و باید از نو ساخته شوند.»

شمسی سرپرست فرمانداری شهربابک اما می‌گوید: وام‌های داده شده در زمان انتصاب او نبوده است. او در مورد این خانواده نیز گفت: یک وام بلاعوض 15 میلیونی و وام  بنیاد مسکن 10 میلیونی به این خانواده داده شده است. به دلیل اختلافاتی که این خانواده بر سر زمین داشتند روند ساخت طولانی شده است.

در جواب وام‌های سیل زدگی داده شده در سال ۹۸ قرار شد اطلاعات کسانی که وام را دریافت کرده‌اند در اختیار کرمان‌نو قرار بگیرد که علی‌رغم پیگیری خبرنگار کرمان‌نو هنوز چیزی دریافت نشده و جا دارد مسولان شهرستان شهربابک در این مورد شفاف سازی کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=67537
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.