انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دادگستری و تبلیغات اسلامی استان کرمان

یک تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین دادگستری و اداره کل تبلیغات اسلامی در قالب طرح “مصلحین و حکمین قرآنی در مساجد سراسر استان کرمان” منعقد شد.

به گزارش کرمان نو،  موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان با اعلام اینکه طرح مصلحین با هدف ترویج فرهنگ صلح و سازش در پرونده‌ها و دعاوی صورت گرفته است، گفت: به دنبال سند تحول دستگاه قضا، یکی از محور‌های سند تحول جلب مشارکت‌های نهاد‌های مذهبی و مردمی برای حل و فصل اختلافات، دعاوی و جلوگیری از وقوع جرم است.

او افزود: به منظور اجرای این سند تحول، یک تفاهم نامه همکاری مشترک بین دادگستری استان با اداره کل تبلیغات منعقد کردیم که از ظرفیت مصلحین و حکمین قرآنی که از سال ۹۷ پایه گذاری شد و آموزش‌های لازم را برای صلح و سازش دیده اند، بتوانیم در مساجد استفاده بیشتری ببینیم.

موحد با اشاره به اینکه ۵ هزار و ۳۰۰ مصلح و حکم قرآنی اکنون در سطح استان فعال و با دادگستری استان در ارتباط هستند، بیان کرد: می‌خواهیم این‌ها را با مساجد، روحانیون، ائمه جماعات استان ارتباط دهیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های مذهبی و معنوی برای کاهش مراجعات به دستگا‌ها قضا استفاده کنیم.

او تصریح کرد: اجرای این طرح، سبب کاهش هزینه‌ها، کاهش مدت رسیدگی، حل شدن اختلاف از ریشه می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اعلام اینکه روحانیت و هیئت‌های مذهبی یک نهاد ریشه دار و معنوی است که می‌تواند در طرح مصلحین نقش ویژه‌ای ایجاد کند، گفت: در این تفاهم نامه یک طرف مصلحین، یک طرف روحانیون، یک طرف دادگستری و یک طرف اداره کل تبلیغات اسلامی است.

موحد افزود: می‌توان با مصالحه قبل از شکل گیری پرونده، اختلافات را از بین ببریم و درگیری‌ها همان مرحله حل شود.

او تصریح کرد: ما خیلی به این تفاهم‌نامه چشم امید داریم و معتقدیم بدین ترتیب بسیاری از اختلافات در مساجد و محله‌ها حل می‌شود.

حجت الاسلام حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اعلام اینکه مساجد نماد حکومت اسلامی است، گفت: در مسجد دغدغه‌های اجتمایی بررسی می‌شود.

او افزود: بُعد اجتماعی مساجد در مشکلات مردم بالا است.

حجت الاسلام حقانی با اشاره به اینکه ریش سفیدی و سازش در پرونده‌ها سبب کم شدن ورود پرونده‌ها به دادگستری می‌شود، بیان کرد: چه خوب است که صلح و سازش در مساجدِ محلات صورت گیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69693
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.