کمبود ذخایر خونی در استان کرمان| ساعات فعالیت پایگاه‌های انتقال خون در شب‌های قدر

سرپرست اداره کل انتقال خون استان کرمان گفت: در حال حاضر در ذخایر خونی همه گروه ها به ویژه گروه های خونی منفی در استان کرمان با کمبود مواجه هستیم.

به گزارش کرمان نو، ایرج شکوهی امروز ۱۱ اردیبهشت ماه اظهار کرد: اهداکنندگان با اهدای خون در نجات جان همنوعان خود سهیم هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه هرساله در ماه مبارک رمضان آمار اهدای خون در استان با کاهش روبه رو می شود و با توجه به اوج گرفتن مجدد شیوع ویروس کرونا و کاهش مراجعه جهت اهدای خون ، از مردم درخواست داریم خواست تا در شب های پربرکت قدر اهدای خون را فراموش نکنند.

شکوهی با بیان اینکه در حال حاضر در ذخایر همه گروه های خونی به ویژه گروه های خونی منفی، O و A+ در استان با کمبود مواجه هستیم، از مردم دعوت کرد تا با اهدای خون در شب های پرفیض قدر به یاری نیازمندان به خون بشتابند.

وی درباره ساعات کاری مراکز اهدای خون در لیالی قدر بیان کرد: پایگاه مرکزی کرمان واقع در بلوار ۲۲ بهمن از ساعت ۱۶ تا ۲۴ و پایگاه شهید فیروزی واقع در میدان آزادی، ابتدای بلوار جمهوری از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه ۲۴ و پایگاه های اهدای خون در شهرستان های رفسنجان، سیرجان، جیرفت و بم از ساعت ۲۱ الی ۲۴ آماده خدمت رسانی به هم استانی ها هستند.

سرپرست انتقال خون استان کرمان گفت: اگر مردم نذری جهت اهدای خون دارند نذرشان را به شب های قدر موکول نکنند و چنانچه در این شب ها موفق به اهدای خون نشدند تا پایان ماه مبارک رمضان به پایگاه های اهدای خون سراسر استان مراجعه و نذرشان را ادا کنند.

وی به مردم اطمینان داد در همه مراکز اهدای خون پروتکل های بهداشتی به درستی و به صورت کامل رعایت می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69696
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.