انعکاس عزاداری شهرستان بم فراملی است

کرمان‌نو-معاون سیمای صدا و سیمای مرکز استان کرمان اظهارداشت: انعکاس عزاداری سیدالشهداء در شهرستان بم فراملی بوده و در جهان اسلامی برای بیان عزاداری شیعه جلوه‌گری خاصی کرده است.

عماد محمدی روز سه‌شنبه در گفتگوی تلفنی به خبرنگار کرمان‌نو گفت:در کنار مراسم‌های عزاداری استان کرمان، عزاداری شهرستان بم به دلیل ویژگی‌هایی که دارد و همچنین مردم عزاداری باشکوهی دارند جزو عزاداری‌های نمونه کشور شده است.

او بیان‌کرد: صداو سیمای مرکز استان با حداکثر ظرفیت خود برای پوشش این مراسم ورود کرده و بهترین تیم تهیه و امکانات فنی را اعزام کرده است .

محمدی ادامه‌داد: نزدیک به ۴۰ نفر از همکاران ما در صدا و سیمای مرکز استان در قالب سه تیم (واحد سیار، تیم فنی و تیم تولید) برای پوشش بهتر این مراسم ها اعزام شدند.

او می‌گوید هفت تصویربردار و گروه کامل تولید برنامه همراه با تجهیزات حرکتی ویژه اعم از تصویر برداری هوایی و تصویربرداری کری مراسم های عزاداری شهرستان بم را پوشش دادند.

به گفته وی چهار مناسبت تاسوعا، عاشورا، نماز ظهر عاشورا و شام غریبان ویژه شهرستان بم به مدت۵۰۰ دقیقه از طریق صدا و سیمای مرکز استان پوشش داده شد .

معاون سیمای صدا و سیمای مرکز استان کرمان توضیح‌داد: تمام این رویدادها در ۲۰ الی ۲۵ شبکه داخلی و خارجی به صورت زنده پخش شده و حضور گسترده مردم را نشان داده است .

محمدی تصریح‌کرد: پوشش شکوه عزاداری سیدالشهداء در اقصی نقاط استان کرمان از اهداف صدا و سیمای مرکز استان بوده تا از تمرکز در مرکز استان دوری شود و بتوانیم عزاداری های باشکوهی که در سایر شهرستان های این استان برگزار می شود را به تصویر بکشانیم.

به گفته او در بیان فرهنگ عاشورا یکی از مسایل بسیارمهم حضور مردم در مراسم‌های عزاداری با وحدت رویه و انسجام است.

او خاطرنشان‌کرد: صدا و سیمای مرکز استان ضمن پوشش مراسم های شهرستان‌ها، عزاداری‌های کوچک و سنتی سایر نقاط یا روستاها را نیز در دهه محرم در برنامه های مختلف پوشش خواهد داد.

معاون سیمای صدا و سیمای مرکز استان کرمان افزود: عزاداری‌های باشکوه در راستای ترویج فرهنگ عاشورا و بیان عظمت قیام اباعبدالله در کنار سایر کارهایی که انجام می‌شود بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=95049
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.