اهمیت رهگیری کامل بیماران مثبت سرپایی

کرمان نو- فرماندار بم گفت: یکی از دستورالعمل های طرح شهید حاج قاسم سلیمانی رهگیری فرد مبتلا و افراد مرتبط با آن بوده است که اکنون یکی ازمهمترین کارهایی که باید انجام دهیم رهگیری کامل بیماران مثبت سرپایی است .

هادی شهسوارپور روز شنبه در جلسه ستاد کرونای شهرستان بم ضمن اعلام وضعیت قرمز شهرستان در خصوص اعمال محدودیت‌های جدید افزود:آمار بیماران سرپایی و بستری قطعی و محتمل برای رنگ بندی جدید از طرف وزارت بهداشت در نظر گرفته شده است.

او بیان کرد: اکنون با وجود شرایط پیش آمده تصمیم بر قرنطیه دو شهر بم و بروات و مناطق ییلاقی مانند دهبکری، دریجان ،آدوری و سد نسا که گردشگر در اواخر هفته به این مناطق می رود گرفته شده است.

رئیس ستاد کرونای شهرستان بم ادامه داد:در بحث ترددهای بین شهری با ایجاد ایست بازرسی توسط نیروی انتظامی با همکاری نیروهای بسیج در ورودی های بم و بروات از خروج ماشین های بومی جلوگیری خواهد شد همچنین اجازه ورود ماشین غیربومی به شهرستان داده نخواهد شد.

به گفته شهسوارپور محدودیت ترددهای درون شهری از ساعت22 الی 3 بامداد پابرجاست.

رئیس ستاد کرونای شهرستان بم تاکیدکرد:از امروز تیم‌های نظارتی برای اجرای اعمال محدودیت ها فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

او اظهارداشت:گروه های شغلی ۲ و ۳ و ۴ در این مدت تعطیل و صرفا مشاغل ضروری گروه یک اجازه فعالیت دارند و فعالیت بازارها ،پاساژهای سرپوشیده، دست‌فروشان ،آژانس و مشاور املاک، آرایشگاه های مردانه و زنانه و همچنین مراکز تفریحی ،اقامتی و شهربازی تعطیل است.

شهسوارپور بیان کرد: هرگونه تجمع و آئین مذهبی، فرهنگی و اجتماعی و همچنین برگزاری مراسمات جشن وعزا ممنوع بوده و همچنین ورود به آرامستان ها صرفا به تعداد محدودی از همراهان متوفی اجازه داده خواهد شد.

فرماندار بم در خصوص تردد نیروهای امدادی و کارگران و پرسنل ارگ جدید و دیگر نیروهای خدماتی خاطرنشان شد: طبق هماهنگی انجام شده شماره پلاک های افراد مذکور از طریق ارگان مربوطه به پلیس راهنمایی و و رانندگی اعلام شده تا شامل جریمه نشوند.

او تصریح کرد: کارخانه های ارگ جدید تعطیل نیستند و جزو گروههای شغلی ۱ محسوب می شوند.

شهسوارپور گفت:طبق دستورالعمل داده شده در شهرهای قرمز فعالیت مدارس و آموزشگاه‌ها به صورت حضوری ممنوع بوده و دورکاری کارمندان نهادها و ادارات خدمات رسان مانند آب،برق، گاز، نفت و شهرداری به صورت یک دوم و در سایر ادارات دو سوم است.

شهسوارپور در پایان افزود: در راستای مدیریت بیماری هوشمند کرونا ناچار هستیم که در همین چارچوب حرکت کنیم و نمی توانیم سلیقه ای عمل کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=68085
1 نظر
  1. امیر محمد می گوید

    کرمان نو لطفا نظر بنده را چاپ کن چون شعار شما عدالت و صداقت هست
    طبق قانون شماره 14 معادن 20 درصد درامد مالیاتی معدن مس رفسنجان باید فقط در رفسنجان هزینه شود
    ولی متاسفانه مسولین کرمان این پول را غیر قانونی صرف استادیوم و باشگاه و بیمارستان در کرمان میکنند و همیشه دست گدایی سمت رفسنجان دارند که در شان کرمان هم نیست
    مگر گل گهر سیرجان یک ریال به کرمان کمک میکند خیر
    پس تا داد مردم رفسنجان بیشتر بلند نشده جلوی این کار را بگیرید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.