چرا نرخ بیکاری میان زنان کرمانی بالاست؟| استاندار: بافت قومیتی و سهم پایین خدمات در اشتغال موثر است

آمار زنان تحصیل کرده استان کرمان اگرچه بیشتر از سایر استان‌هاست اما نرخ بیکاری بین این قشر بالاتر از متوسط کشوری است.

استاندار کرمان ظهر امروز – ۲۱ فروردین- در حلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به نرخ مشارکت کم زنان در استان گفت: با توجه به بافت قومیتی و سنتی که در بخشی از استان حاکم است این موضوع طبیعی است و  بخش عمده اشتغال استان در صنعت است.

علی زینی‌وند سهم پایین اشتغال استان در بخش خدمات نسبت به برخی از استان ها را از دلایل دیگر بالا بودن نرخ بیکاری زنان استان برشمرد.

به اعتقاد او کشاورزی استان سنتی و مردمحور است که سبب نرخ بالای بیکاری در بین زنان استان شده است.

او اضافه کرد: سهم زنان در پست های مدیریتی میانی وضعیت خوبی دارد به طوری که حدود 23 درصد این سهم را زنان به خود احتصاص داده اند اما تعداد زنانی که پست مدیرکلی دارند، کم است.

وی ادامه داد: یکی از معاونان خود را یک بانوی توانمند کرمانی انتخاب کردم و به خانم حسینی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و یک خانم دیگر پیشنهاد فرمانداری دادیم که هیچ یک از آنها نپذیرفتند و امیدواریم تا پایان سال سهم زنان در پست های مدیریت ارشد را ارتقاء دهیم.

تصویب سند وضعیت زنان و خانواده در استان 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان هم در این مراسم گفت: سند وضعیت زنان و خانواده استان کرمان در شورای برنامه ریزی مصوب شده و 50 طرح در استان اجرا کردیم که حدود 5 میلیارد تومان برای اجرای این طرح ها اعتبار تخصیص یافت.

فاطمه السادات حسینی افزود: طرح “کمند” با محوریت دانشگاه شهید باهنر، طرح یاری گران زندگی، اعطای تسهیلات به زنان کارآفرین روستایی، طرح جهش حرکت، تعامل و همکاری با بانک توسعه تعاون در راستای حمایت از زنان کارآفرین روستایی و … را از جمله طرح‌های در حال اجرا یا در دستور کار در استان کرمان برشمرد.

وی از بروکراسی اداری در صدور مجوزها انتقاد کرد و افزود: در راستای ارتقای جایگاه زنان طرح ها و برنامه های زیادی با محورهای فرهنگی، اقتصادی، سلامت و ورزش، اجتماعی و … در استان کرمان داریم و برای هر سال براساس چالش ها و آسیب ها طرح های جدیدی را تدوین یا طرح های قبلی را به روزرسانی می کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=68091
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.