معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرمان:


اگر شهرداری توان مالی داشت حتی یک متر تراکم نمی‌فروختیم

معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرمان در واکنش به انتقادات بر ضریب تراکم در مناطق شهری کرمان گفت:« ای کاش شهرداری توان مالی داشت تا فروش تراکم انجام نمی‌داد، زیرا فروش تراکم به معنای شهرفروشی است که از سهم فضای سبز و چیزهای دیگر شهروندان کم می‌کند.»

به گزارش کرمان‌نو در نشست امروز ۱۳ تیر شورای شهر کرمان نامه‌ای از استانداری کرمان مورد بررسی قرار گرفت که یکی از بند‌های لایحه عوارضی ۱۴۰۱ شهرداری کرمان را مغایر با قانون دانسته است.
این قانون که در خصوص ضریب منطقه‌ای تراکم شهری کرمان است. محسن پوراسماعیلی معاون معماری و شهرسازی کرمان توضیح داد که شهرداری کرمان با توجه به دفترچه قیمت منطقه‌ای که مصوب سازمان دارایی است و دفترچه قیمت کارشناسی مصوب شهرداری این ضریب را تعیین کرده است.
فتح الله مویدی عضو شورای شهر کرمان با ذکر مثال‌هایی از ضریب‌های عوارض صدور پروانه و فروش تراکم به عادلانه بودن این ضریب‌ها اعتراض کرد و گفت:« این ضریب‌ها عادلانه نیستند مثلا ضریب خیابان شهید رجایی از ضریب خیابان ویلا بیشتر است مردم تصویب چنین چیزی را از ما نمی‌پذیرند.»
پوراسماعیلی در پاسخ به مویدی گفت: «ما نمی‌توانستیم سلیقه‌ای عمل کنیم و مجبور بودیم به دفترچه قیمت منطقه‌ای و قیمت کارشناسی استناد کنیم اما شورای شهر می‌تواند ضریب‌های مورد قبولش را به شهرداری ابلاغ کند.»


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=91380
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.