بازدید معاون قضایی رئیس کل دادگستری از شعب جنوب استان کرمان

معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمان از شعب شورا‌های حل اختلاف جنوب استان بازدید کرد.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در راستای نظارت بر عملکرد شورا‌های حل اختلاف استان کرمان، مهدی تقی زاده و هیات همراه در سفری دو روزه از شعبات شورای حل اختلاف جنوب استان بازدید کردند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمان در حاشیه این بازدید گفت: میزان پرونده‌های مصالحه شده جنوب استان در ۶ ماه ابتدای سال جاری ۵ هزار و ۳۶۴ فقره بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۴ هزار و ۸۱۲ فقره پرونده سازشی ۱۱ درصد افزایش داشته است.

مهدی تقی زاده با اشاره به این مطلب که در شش ماهه ابتدای امسال ۱۷ هزار و ۸۹۸ فقره پرونده در شعب شورا‌های حل اختلاف جنوب استان کرمان مورد رسیدگی قرار گرفته است، ادامه داد: میزان پرونده‌های مختومه ۶ ماهه ابتدای امسال در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشته است.

او یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ زندانی با کمک شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان از زندان‌های جنوب استان کرمان آزاد شده اند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمان خاطرنشان کرد: در رابطه با ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قتل نیز ۹ فقره صلح و سازش در هفت ماهه امسال در جنوب استان کرمان به ثبت رسیده است.

این مقام قضایی در این بازدید‌ها ضمن ارزیابی نقاط قوت وضعف عملکرد شورا، اعضا وکارکنان شورا‌های حل اختلاف را به ترویج فرهنگ صلح و سازش تشویق کرد.

بیان‌نکاتی در راستای بهبود وضعیت و جلب حداکثری رضایت مراجعین نیز در این سفر مورد تاکید قرار گرفت.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمان ضمن تاکید بر لزوم اتخاذ تدابیری جهت حل و فصل و مختومه کردن پرونده‌های بلاتکلیف، خواستار تلاش و جدیت بیشتر جهت افزایش آمار صلح وسازش شد.

تقی زاده در این بازدید‌ها شخصا با تعدادی از مراجعین گفتگو و دستورات لازم جهت تسریع در امور صادر کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79378
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.