برخورد دادستانی کرمان با باند‌های دلالی در بازار سیاه لاستیک

دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: رصد‌های اطلاعاتی و میدانی انجام شده بیانگر نقش دلالان و باند‌های دلالی در بازار سیاه لاستیک است که شناسایی و برخورد با این افراد و گروه‌های احتمالی در دستور کار ویژه قرار گرفته است.

دادخدا سالاری با همراهی نمایندگان اداره کل اطلاعات، تعزیرات حکومتی، صمت و پلیس اقتصادی در راستای اجرای سیاست‌ها و رویکرد‌های قوه قضائیه در مسیر حمایت از تولید، نظارت بر بازار، رفع موانع تولید و لزوم برخورد با دلالان بازار لاستیک به صورت سرزده از کارخانه لاستیک این شهر بازدید کرد.

سالاری ضمن بازدید از انبار‌های این مجموعه، در نشست فوق‌العاده رفع موانع تولید به بررسی راهکار‌های رفع مشکلات مدیران این واحد بزرگ تولیدی استان کرمان پرداخت.

وی با اشاره به تفاوت فاحش قیمت تمام شده لاستیک تولید شده در کارخانه لاستیک کرمان با بازار آزاد، گفت: رصد‌های اطلاعاتی و میدانی انجام شده بیانگر نقش دلالان و باند‌های دلالی در بازار سیاه لاستیک است که شناسایی و برخورد با این افراد و گروه‌های احتمالی در دستور کار ویژه قرار گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان افزود: با دستور مستقیم مدعی‌العموم تمامی نهاد‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی مکلف به پیگیری و شناسایی عاملان گرانی در بازار لاستیک و تشکیل پرونده در این خصوص هستند.

وی با اشاره به فعالیت 3 هزار کارگر در کارخانه لاستیک کرمان عنوان کرد: کارخانه لاستیک کرمان با ظرفیت تولید ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار حلقه لاستیک در واحد‌های کرمان و کردستان، جایگاه مهمی در تولید لاستیک در کشور دارد و بنا به اعلام کارشناسان این کارخانه، قیمت تمام شده بسیاری از تولیدات آن یا معادل قیمت مصوب و یا بالاتر از آن است.

دلال‌ها با قیمت مصوب تحویل لاستیک‌ها را می‌گیرند ولی با ۴ برابر قیمت در بازار عرضه می‌کنند

سالاری با بیان اینکه همت مسئولان و مدیران مجموعه لاستیک کرمان در حفظ ظرفیت تولید کارخانه به مانند گذشته با وجود تمامی مشکلات موجود قابل تقدیر است، گفت: جای تاسف است که به دلیل مشکل در شبکه نظارتی و واقعی نبودن سیستم قیمت گذاری، تعدادی از افراد سودجو در بازار دلالی، برخی از محصولات این کارخانه را با قیمت مصوب از کارخانه تحویل گرفته و با قیمتی معادل ۴ برابر قیمت مصوب به دست مصرف کننده می‌رسانند.

وی ضمن بیان اینکه در شرایط اقتصادی کنونی باید زمینه‌ای را فراهم کرد که ضمن حفظ حقوق مصرف کنندگان، عواید و سود حاصل از تولید به کارگران زحمتکش و مجموعه‌های تولیدی برگردد، ادامه داد: متاسفانه مشاهده شده که برخی افراد فرصت طلب یک مدل از انواع لاستیک‌های تولیدی این مجموعه با قیمت تمام شده ۲۳ میلیون تومان را در بازار سیاه تا ۹۵ میلیون تومان به فروش می‌رسانند.

وی با اشاره به اینکه تولیدات این کارخانه متناسب با نیاز بازار در حال عرضه است، خاطرنشان کرد: قیمت فروش لاستیک‌های این مجموعه در واحد تولیدی با نرخ مصوب است، اما در شبکه توزیع با افزایش چند برابری روبه رو می‌شود.

سالاری با اشاره به اینکه مشکلات این واحد تولیدی در راستای تامین مواد اولیه و تامین ارز نیاز به پیگیری جدی دارد، گفت: لازم است که دولت نیز مشوق‌های حمایتی از واحد‌های تولیدی بزرگ از جمله مجموعه لاستیک کرمان را در اولویت قرار دهد تا از بروز خسارت‌های مالی به این مجموعه‌ها در شرایط اقتصادی کنونی جلوگیری شود.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان همچنین بیان کرد: با قید فوریت و به‌طور ویژه پرونده این واحد تولیدی در دادستانی و ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تشکیل و با همکاری ارگان‌های متولی پیگیری‌های لازم جهت رفع موانع تولید آن صورت می‌گیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=60117
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.