برنامه‌های نیمه شعبان کرمان اعلام شد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستاد شعبانیه استان کرمان به تشریح برنامه‌های استان در این مناسبت پرداخت.

به گزارش کرمان نو، حسین انجم شعاع در نشست خبری با موضوع اعلام برنامه‌های نیمه شعبان بیان کرد: همه ادیان به نحوی معتقد به منجی هستند به عنوان مثال مسیحیت معتقدند حضرت عیسی (ع) به آسمان رفته و به عنوان ناجی یک روز یه زمین برمی‌گردد.

وی افزود: اعتقاداتی که تشیع به منجی دارد روشن و مبرهن است؛ ما معتقدیم کسی که ظلم را ریشه‌کن و عدل را بر جامعه حاکم می‌کند حضرت مهدی (عج) است.
انجم شعاع ادامه داد: چیزی که تشیع در رابطه با امام زمان می‌گوید واضح بوده و در هیچ یک از ادیان وجود ندارد؛ در روایات ما از قول ائمه معصومین نقل شده که روزی امام زمان (عج) خواهند آمد.
وی اضافه کرد: چیزی که در رابطه با ظهور امام زمان (عج) مهم است آمادگی برای ظهور این حضرت است و کسانی آماده هستند که امتحان خود را به خوبی پس داده باشند و با گفتار و رفتار زمینه ظهور را فراهم کنند.
انجم شعاع تصریح کرد: امیدواریم جمهوری اسلامی زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) باشد.
وی عنوان کرد: اگر بخواهیم جامعه، جامعه مهدوی باشد باید به فکر همه اقشار جامعه بوده و به افرادی که از نظر اقتصادی مشکل دارند هم کمک شود.
وی تأکید کرد: محتوایی که در این رابطه با دین و مهدویت منتشر می‌شود باید علمی، قوی و قابل قبول باشد تا در اعتقادات افراد تشکیک ایجاد نشود.
انجم شعاع اظهار کرد: در دعای “اللهم‌الرزقنا توفیق‌ الطاعه…” که در مفاتیح‌الجنان آمده است خود امام زمان ویژگی‌های شخص، خانواده و جامعه مهدوی را بیان می‌کنند؛ اطاعت از خداوند، دوری از گناه، صداقت و درستی، هدایت و استقامت، دانش و بینش عمیق، نخوردن مال حرام، ظلم و ستم نکردن، خیرخواهی و … از جمله این ویژگی‌ها هستند.
وی در ادامه گفت: همه باید برای ترویج فرهنگ مهدوی تلاش کرده و امید به اجرای عدالت داشته باشیم.
انجم‌ شعاع در رابطه با برنامه‌های نیمه شعبان در استان کرمان توضیح داد: این برنامه‌ها در بخش‌های میدانی و جشنی و محتوایی و برگزاری مسابقات علمی-فرهنگی در راستای تبلیغ احیای نیمه شعبان است.
وی تشریح کرد: در بخش اول برگزاری جشن نیمه شعبان در تمامی مساجد، محلات و هیئت‌ها را داریم که در برخی مکان‌ها مانند مهدیه صاحب‌الزمان کرمان به صورت ویژه‌ برگزار می‌شود.
انجم شعاع ادامه داد: جشن دو روزه در مهدیه حضرت صاحب‌الزمان (عج) -پنجشنبه و جمعه-، احیای شب نیمه شعبان در این مهدیه و مساجد و تکایا و بوستان مادر، اجتماع مهدویون در گلزار شهدای کرمان پنجشنبه ساعت ۱۵، راه ‌اندازی کاروان‌های شادی در سطح شهر به مدت سه روز، نورافشانی به همراه ندای “یا مهدی ادرکنی” در شب نیمه شعبان ساعت ۹ شب در بیش از ۵۰ نقطه از شهر کرمان انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: جشن بزرگ “میلاد نور” جمعه ۲۷ اسفند ساعت ۱۹ در سالن فجر واقع در بلوار جمهوری و پنجشنبه ساعت ۱۹ در بوستان مادر در جوار مزار شهید گمنام برگزار می‌شود.
انجم شعاع اظهار کرد: همچنین برگزاری مسابقه حفظ دعای عهد، استفاده از فضای مجازی در راستای ترویج مهدویت از جمله دیگر برنامه‌ها است؛ همچنین تبلیغات میدانی و فضاسازی نیز آغاز شده و به مناسبت نیمه شعبان در سطح شهر کرمان انجام خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=86449
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.