رئیس اورژانس کرمان:


هشدار در خصوص حوادث چهارشنبه سوری/مراسم ایمن برگزار کنید

رئیس اورژانس کرمان ضمن هشدار در خصوص حوادث چهارشنبه سوری از خانواده‌ها خواست بر رفتار جوانان و نوجوانان نظارت داشته باشند.

به گزارش کرمان نو به نقل از مهر، سید محمد صابری در خصوص چهارشنبه سوری اظهار کرد: با وجود اینکه کرمان پهناورترین استان کشور است اما طی سال‌های گذشته با رعایت مردم و جوانان و نوجوانان آمار فوتی‌ها و مصدومان ناشی از حوادث چهارشنبه سوری نسبت به میانگین کشوری وضعیت بسیار خوبی داشته است.

وی ادامه داد: طی حدود ۸ الی ۱۰ سال گذشته فوتی در این زمینه نداشته‌ایم و طی ۴ الی ۵ سال گذشته موردی از نقض عضو نداشتیم به جز یک مورد که در سال ۹۸ منجر به قطع انگشت شد.

رئیس اورژانس کرمان در خصوص سوختگی‌های جزئی هم اظهار کرد: طی دو الی سه سال گذشته در پایان هر سال در حد دو الی سه مورد سوختگی‌های ۱۰ تا ۱۵ درصد داشتیم که به صورت سرپایی درمان شدند یا در موارد معدود یک روز در بیمارستان بستری بودند.

صابری گفت: کرمان تاکنون وضعیت خوبی در این زمینه داشته است اما به نظر امسال وضعیت کمی متفاوت‌تر است.

وی با اشاره به شنیده شدن صدای ترقه‌های و انفجار مواد محترقه در سطح شهر کرمان طی شب‌های اخیر افزود: این مساله باعث نگرانی شده است که البته امیدواریم با رعایت جوانان و نوجوانان و نظارت خانواده‌ها امشب و فردا شب را بدون حادثه سپری کنیم.

وی علت آمار پایین حوادث ناشی از چهارشنبه سوری طی سال‌های گذشته را رعایت و درک بالای مردم دانست و عنوان کرد: خانواده‌ها کودکان، نوجوانان و جوانانشان را تنها نگذاشتند و آنها را همراهی کردند.

رئیس اورژانس کرمان بیان کرد: ما نمی‌توانیم نوجوانان و جوانان که نیاز به تخیله انرژیشان دارند را از برگزاری مراسم چهارشنبه سوری منع کامل کنیم بنابراین به خانواده توصیه اکید می‌کنیم که دو نکته را رعایت کنند. اول اینکه به هیچ وجه فرزندانشان را از برگزاری این مراسم به طور کامل منع نکنند و در درجه دوم به هیچ وجه آنها را تنها نگذارند.

صابری عنوان کرد: خانواده‌ها حتماً کودکان، نوجوانان و جوانان را همراهی کنند تا در یک شرایط امن یک مراسم ایمن برگزار شود.

وی تاکید کرد: افراد از مواد محترقه و منفجره استفاده نکنند مگر مواد محترقه بسیار کوچک و ایمن که از مراکز مجاز تهیه می‌شود. اینگونه مواد تحت نظارت ساخته شده و خطری برای افراد ندارند.

رئیس اورژانس کرمان گفت: افراد به هیچ وجه از مواد محترقه دست ساز استفاده نکنند و دست به ساخت این مواد نزنند چرا که این اقدامات خطرآفرین است.

صابری با تاکید بر پرهیز از قرار دادن مواد محترقه در جیب لباس و مکان‌های گرم افزود: خانواده‌ها امروز و فردا بر رفتار فرزندانشان نظارت داشته باشند.

وی زیر زمین، راه پله‌ها و… را از جمله مکان‌های خطرزایی دانست که فرزندان مواد محترقه را نگهداری می‌کنند و گفت: رعایت مردم و نظارت خانواده‌ها بر جوانان و نوجوانان علت اصلی کاهش حوادث است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=86450
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.