برگزاری جشن‌های گلریزان برای آزادی ۱۳۵ زندانی در استان کرمان

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان کرمان گفت: در حال حاضر ۱۳۵ نفر زندانی جرائم غیرعمد در استان کرمان داریم که عمدتا بدهکاران مالی هستند و حدود ۸ میلیارد تومان برای آزادی این افراد نیاز است.

به گزارش کرمان نو، “سیدحجت الله موسوی قوام” اظهار کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان برگزاری جشن های گلریزان به منظور آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در شهرستان های استان کرمان آغاز شده است.

وی افزود: به دلیل شیوع کرونا و محدودیت های اعمال شده، جشن های گلریزان به صورت غیرحضوری برگزار می شود، مگر اینکه شهرستانی وضعیت بهتری از نظر رن بندی کرونایی داشته و به صورت محدود از خیران دعوت کند اما در مجموع اکثرا از طریق تماس تلفنی با خیران ارتباط برقرار و کمک ها دریافت می شود.

موسوی قوام تصریح کرد: در شهرستان کرمان نیز کار آغاز شده و با خیران تماس می گیریم و بعضا به صورت حضوری به ستاد دیه مراجعه و کمک می کنند.

وی ادامه داد: هفته آینده از شنبه تا چهارشنه به مدت پنج شب ویژه برنامه جشن گلریزان از شبکه استانی کرمان از ساعت ۲۱ روی آنتن می رود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان کرمان گفت: افراد می توانند هر مبلغی که نیت دارند برای آزادی زندانیان به شماره حساب های اعلام شده (در پوستر) واریز و در این کار خیر مشارکت کنند. ضمن اینکه خیران به صورت حضوری نیز می توانند به ستاد دیه (به آدرس: بلوار جهاد نبش کوچه شماره ۲۱ طبقه فوقانی موسسه مالی اعتباری نور) مراجعه کنند، ممکن است افرادی نیاز به اطلاعات بیشتر داشته باشند که ما در اختیارشان قرار می دهیم و در محل ستاد نیز دستگاه POS وجود دارد و می توانند مبلغ موردنظرشان را پراخت کنند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۳۵ نفر زندانی جرائم غیرعمد در استان کرمان داریم که عمدتا بدهکاران مالی هستند و حدود ۸ میلیارد تومان برای آزادی این افراد نیاز است.

موسوی قوام با اشاره به اینکه ۵۵ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در مرکز استان هستند، گفت: ۷۶ نفر از زندانیان مربوط به چک برگشتی، ۴۵ نفر بدهکار مهریه، ۱۱ نفر نفقه، دو نفر دیه تصادف و یک نفر بدهکار دیه حوادث کارگاهی هستند.

وی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان دو مرحله آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را داریم که یک مرحله همزمان با سالروز ولادت امام حسن علیه السلام و مرحله دوم در آستانه عید سعید فطر انجام خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=68849
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.