بغل نویسی خودرو‌ها ممنوع است

سرپرست پلیس راهور استان کرمان گفت: بر اساس ماده ۲۰۷ آئین نامه راهور، نصب هر نوع علائم و پلاک‌های متفرقه و همچنین الصاق، نصب و نقش هرگونه آگهی، نوشته و عکس بر روی بدنه درونی و بیرونی و شیشه‌های وسایل نقلیه ممنوع است.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرهنگ امیر معین الدینی، سرپرست پلیس راهور استان کرمان گفت: اعداد و علائم تبلیغاتی بر بدنه انواع وسایل نقلیه، مغایر با ضوابط و مقررات و ایمنی عبور و مرور بوده و موجب حواس پرتی عابران و رانندگان سایر وسایل نقلیه در راه‌های درون و برون شهری است که حوادث ناگوار ناشی از تصادفات و بی نظمی را در پی خواهد داشت.

او می‌گوید: بر اساس ماده ۲۰۷ آئین نامه راهور، نصب هر نوع علائم و پلاک‌های متفرقه و همچنین الصاق، نصب و نقش هرگونه آگهی، نوشته و عکس بر روی بدنه درونی و بیرونی و شیشه‌های وسایل نقلیه ممنوع است.

به گفته سرپرست پلیس راهور استان کرمان خودرو‌ها صرفا مجاز به درج نام، آرم شرکت (برابر ضوابط و مجوزی که توسط پلیس راهور صادر می‌شود) بوده و در غیر این صورت رانندگان این وسایل نقلیه ضمن ملزم به برطرف کردن تبلیغات از بدنه خودرو، برابر کد اعمال قانون ۲۰۶۹ مبلغ ۳۱۵ هزار ریال نیز جریمه خواهند شد.

او گفت: کلیه خودرو‌های تحت تملک دستگاه‌های دولتی که دارای پلاک‌های دولتی هستند مطابق آیین نامه نحوه استفاده از خودرو‌های دولتی ملزم به نصب برچسب نام دستگاه‌های اجرایی استفاده کننده بر روی شیشه جلو و عقب خودرو از داخل بوده و مجاز به بغل نویسی با ارقام و اعداد و علائم تبلیغاتی و … نخواهند بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85590
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.