مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان اعلام کرد:


بهره برداری از موزه باستان شناسی بم ظرف ۶ماه آینده

کرمان نو- مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اظهار داشت:موزه باستان‌شناسی بم در وسعتی حدود یک هزار و ۲۰۰ متر‌مربع در محل ساختمان پایگاه میراث جهانی بم و با مشکلات شورای اسلامی و شهرداری طبق برنامه ریزی صورت گرفته طی ۶ ماه آینده به بهره برداری خواهید رسید.

فریدون فعالی روز پنج شنبه در حاشیه سفر به بم به خبرنگار کرمان نو گفت: ایجاد یک مرکز آفرینش صنایع دستی به عنوان یک مکان برای تولید و آموزش رشته های مختلف صنایع دستی لازم و ضروری است که با ایجاد این مرکز کارگاه های مختلف صنایع دستی تجمیع شده و هنرجویان فرصت آموزش رشته های مختلف را خواهند داشت.
به گفته او گردشگری استان کرمان با توجه به بیماری منحوس کرونا ضربه شدیدی خورده است .
فریدون فعالی افزود: برای احداث پروژه موزه باستان شناسی اعتبار ملی جذب کرده ایم و همزمان با این پروژه، بازسازی درگاه ورودی بم، قلعه دارستان ، قنوات و آموزشگاه صنایع دستی در دستور کار میراث فرهنگی و پایگاه جهانی قرار دارد ‌.
او درباره شروع طراحی و ساماندهی قنوات اکبرآباد و قاسم آباد بروات و محیط پیرامون آن نیز توضیح داد: عملیات طراحی و ساماندهی محوطه پیرامون قنوات میراث جهانی اکبرآباد و قاسم آباد بروات شامل مظهر قنوات و کوچه باغهای پیرامون، آغاز و به زودی عملیات اجرایی آن با مشارکت شهرداری بروات آغاز خواهد شد.
به دنبال سند گردشگری بم هستیم
در ادامه فرماندار بم نیز اظهار داشت:پروژه های زیر ساختی، عمرانی و توسعه گردشگری در دستور کار فرمانداری، شورای اسلامی و شهرداری بم قرار دارد .
هادی شهسوار پور توضیح داد: به دنبال طرح سه تا پنج ساله سند گردشگری در بم توسط جهاد دانشگاهی هستیم.
او ادامه داد: حوزه گردشگری به صورت بالقوه در بم وجود دارد از جمله وجود ارگ قدیم تاریخی ،منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید و همچنین وجود قنوات ثبت جهانی، باغشهر بم و کویر که در حال ایجاد یک طرح گردشگری در آن هستیم .
خاک ریز فرهنگی بم در دستان شورای شهر
در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر بم نیز خاطرنشان شد:بم با قدمت سه هزار ساله شهرنشینی که دارد به عنوان نگین کرمان می درخشد.
کریم غضنفرآبادی تاکید کرد: توسعه هر شهر در بحث گردشگری باعت افتخار آن مجموعه خواهد شد و ما در شورای شهر بم نیز از هر سرمایه گذار در جهت تقویت زیرساخت‌های گردشگری حمایت خواهیم کرد
به گفته او توسعه شهر و اشتغال در بحث گردشگری مهم ترین مسئله است زیرا خاک ریز فرهنگی بم دست شورای اسلامی شهر است.
رئیس شورای اسلامی شهر بم گفت: بم را به عنوان تنها باغ شهر جهانی به جهانیان خواهیم شناخت.

گفتنی‌ست فریدون فعالی در خصوص حوزه گردشگری و اجرای پروژه عمرانی کارگاه بازسازی ارگ قدیم و موزه باستان‌شناسی به بم سفر کرد

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=74729
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.