بیانیه بیت سادات خوشرو در رابطه با مراسم عزاداری محرم

بیت سادات خوشرو در بیانیه‌ای اعلام کرد: امسال مراسم زیارت عاشورا و عزاداری در عزاخانه حسینی سادات خوشرو برگزار نمی گردد.

در بیانیه بیت سادات خوشرو اعلام شده است امسال مراسم زیارت عاشورا و عزاداری در عزاخانه حسینی سادات خوشرو برگزار نمی گردد و خیمه عزای حسینی فقط به منظور ادای احترام به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت به صورت نمادین برپا خواهد شد.

همچنین در این بیانیه از عموم مردم درخواست شده است در ایام محرم الحرام از تشریف فرمایی به عزاخانه خودداری کرده و مراسم را از طریق شبکه های اینترنتی از قبیل تلگرام و اینستاگرام با آدرس aashoora@ پیگیری کنند.

متن این بیانیه بدین شرح می باشد:

«السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَی الارْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ

مردم شریف کرمان و عاشورائیان دیار کریمان

همانگونه که آگاهی دارید، قریب یکصد سال است که در دهه اول محرم و روزهای داغ و دردی که قریب کرمانی ها در سوگ شهادت سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش به اشک نشسته است، خیمه و خرگاه حسینی در منزل مرحوم آقا سیدحسین خوشرو، بانی این عزاخانه برپا می شود. این محفل و مجلس همچنان با جان مردم کرمان و دیگر دلباختگان حسینی عجین شده است که برخی ارادتمندان اباعبدالله، از راه های دور و نزدیک برای درک این مراسم به کرمان می آیند.

اما امسال و در راستای ادای فریضه حفظ جان هم میهنان و کادر درمان که خستگی مفرط و ناتوانی آنان بر کسی پوشیده نیست و نیز بدنبال اظهارات مقام معظم رهبری که برگزاری هر مراسمی را منوط به نظر ستاد مبارزه با کرونا اعلام فرمودند و نظر صریح ستاد یاد شده که “هر خانه، یک حسینیه” و پرهیز از هرگونه اجتماع، لذا بر آن شدیم که امسال از برگزاری مراسم متداول هر ساله خودداری کرده و به یاد تنهایی خون خدا حضرت حسین بن علی علیه الاسلام، در تنهایی خانه و همراه با خانواده، اشک های ناقابل خود را به خاک پای مقدسش تقدیم کنیم.

رجاء واثق دارد که مردم کرمان و حسینیان این حسینیه ایران نیز، اقدام اخیر را شایسته و بایسته خواهند دانست.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=53577
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.