بیش از 90 درصد مدیران استان پاکدست هستند

احمدعلی حسینی تصریح کرد: ضمن اینکه بودجه ریزی باید عملیاتی باشد، برنامه های سالیانه دستگاه های اداری باید بر اساس بودجه تخصیص داده شده تنظیم شود اما وجود برخی مشکلات باعث شده این روند به درستی صورت انجام نشود.

وی عنوان کرد: بر اساس نرخ تورم، تعداد ساختمان ها، نیرو و سایر شاخص ها باید بودجه تخصیصی هر دستگاه تعیین شود اما هنوز قدرت چانه زنی در زمینه اخذ بودجه وجود دارد که در این زمینه نیز باید تدابیری اندیشیده شود.

حسینی با اشاره به اینکه بر اساس آمار دادسرا و شعب مستشاری دیوان  ۹۹ درصد مدیران استان پاکدست هستند که این امر باعث افتخار و درخشش استان شده است افزود: مدیران پاکدست جز سرمایه های انسانی ارزشمند کشورند و استراتژی دیوان محاسبات مبتنی بر حمایت از این مدیران و همچنین پیشگیری از بروز تخلف است.

 

وی با تاکید بر لزوم اهتمام در حفظ بیت المال و دقت در مصرف بودجه عمومی ادامه داد: بر اساس اصول ۵۵ و ۵۴ قانون اساسی وظیفه دیوان محاسبات نظارت بر نحوه مصرف بودجه و جلوگیری از حیف و میل بیت المال است و سعی این اداره کل در سنوات گذشته بر این بوده تا هیچ گونه اسرافی صورت نپذیرد و بر اساس آمار عملکرد این اداره کل اهتمام جدی در حفظ بیت المال و دقت در مصرف بودجه عمومی داشته است.

رضا طالبی زاده نیز تصریح کرد: با برنامه ریزی صحیح و مدیریت منابع و امکانات موفق شدیم رتبه برتر را در زمینه آرشیو الکترونیک کسب کنیم بطوریکه باید  با بودجه تخصیص یافته تعداد ۱۶ میلیون برگ از اوراق پرونده های ثبتی اسکن کنیم اما توانستیم با همان میزان بودجه تعداد ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار برگ را اسکن و در سامانه آرشیو الکترونیک بارگذاری نماییم.

این مقام قضایی خدمات متنوع اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در حوزه های چهارگانه املاک، اسناد، ثبت شرکت های تجاری و موسسات غیر تجاری و اجرای مفاد اسناد رسمی اشاره کرد و گفت: اگر درآمد حاصل از قانون کاداستر، برای اجرایی شدن دقیق خود این قانون اختصاص و قانون کاداستر به طور کامل در کشور اجرا شود، مشکلات حقوقی مردم و در نتیجه ورودی پرونده ها به مراجع قضائی کاهش پیدا خواهد کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=28335
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.