معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اعلام کرد


بیکاری فراوان معلولان کرمان با وجود تحصیلات دانشگاهی

به گفته معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمان، بیکاری فراوان معلولان با وجود تحصیلات دانشگاهی بسیاری از آنان از جمله مشکلات معلولان است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، علیرضا احمدی پور عدم دسترس پذیری و مناسب سازی محیط شهری و اماکن عمومی، عدم کفایت بودجه های مربوط به حمایت از معلولان، عدم کفایت وسایل کمک توانبخشی مورد نیاز، عدم اجرای صحیح و کامل قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت توسط دستگاههای اجرایی و متولیان مربوطه و بیکاری فراوان معلولان با وجود تحصیلات دانشگاهی بسیاری از آنان را ازجمله مشکلات معلولان برشمرد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمان اظهار کرد: بیش از ۵۰ هزار معلول در استان کرمان تحت پوشش بهزیستی هستندکه از خدمات این مجموعه بهره می برند. ۱۵۵۰ معلول  در ۳۰ مرکز شبانه روزی و آسایشگاه ها مراقبت می شوند. همچنین ۱۸۰۰ معلول به صورت روزانه از خدمات ۵۰ مرکز آموزشی توانبخشی برخوردارند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان به تعداد معلولان ضایعه نخاعی اشاره کرد و افزود: بیش از ۱۰۰۰ معلول ضایعه نخاعی داریم و همچنین بیش از ۱۳۰ مرکز مثبت زندگی، امور مددکاری ۳۵۰۰۰ معلول را در تمامی محلات استان به عهده دارند.

احمدی پوربه خدمات بهزیستی به این افراد اشاره و تصریح کرد: این خدمات شامل خدمات توانبخشی و پزشکی، پرداخت حق پرستاری، مراقبت در آسایشگاه ها، حرفه آموزی به معلولان، پشتیبانی شغلی، مدد کاری، تهیه وسایل کمک توانبخشی از قبیل ویلچر، سمعک تشک مواج، تخت و معافیت فرزند معلولان است.

وی در ادامه مطلب فوق افزود: پرداخت وامهای اشتغالزایی، پرداخت حق بیمه به کار فرمایانی که معلول استخدام می کنند، پیگیری اجرای مناسب سازی محیط زندگی(منزل و خودرو)، معرفی جهت دریافت پلاک ویژه معلولان، پرداخت شهریه به دانشجویان معلول، کمک به ایاب و ذهاب آنها از دیگر خدمات بهزیستی است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80854
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.