تامین میوه شب عید کرمان| از معاون وزیر و استاندار اصرار، از تعاون روستایی انکار

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: هنوز تکلیف تامین میوه شب عید در کرمان مشخص نیست و با توجه به اظهارات تعاون روستایی استان امسال مبادرتی برای تامین میوه شب عید ندارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان بعد از ظهر امروز با حضور حسین مدرس‌خیابانی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمد‌جواد فدائی استاندار کرمان و مدیران سایر دستگاه‌های عضو در اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد و تامین میوه شب عید در استان کرمان یکی از مصوبات مهم این جلسه بود.

در این جلسه مهدی حسینی‌نژاد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با مطرح کردن دستور کار تامین میوه شب عید در استان کرمان اظهار داشت: این دستور کار در جلسه مورخه 4 آذرماه جاری برای اولین بار مطرح شد و قرار شد کمیته‌ای با عنوان کمیته راهبردی تامین میوه شب عید در کرمان تشکیل شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه هنوز تکلیف تامین میوه شب عید در کرمان مشخص نیست افزود: با توجه به اظهارات تعاون روستایی استان کرمان امسال مبادرتی برای تامین میوه شب عید ندارند و باید مباشر دیگری انتخاب شود.

به گزارش تسنیم در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان در تاریخ 4 آذرماه 98 که به ریاست استاندار کرمان تشکیل شد، محمد‌جواد فدائی با بیان اینکه تعاونی روستایی تشکیل شده که واسطه‌ها و دلال‌ها جمع‌آوری شوند ادامه داد: اگر تعاون روستایی نمی‌تواند در زمان مشکلات کار مردم را حل کند منحل شود، بهتر است.

استاندار کرمان در آن جلسه با انتقاد از اینکه تعاون روستایی چگونه نمی‌تواند میوه شب عید را تامین کند؟ گفت: اگر تعاون روستایی همکاری نداشته باشد به چه درد امروز ما می‌خورد.

استاندار کرمان در آن جلسه دستور تشکیل کمیته راهبردی تامین میوه شب عید در کرمان ذیل ستاد تنظیم بازار را داد و سازمان تعاون روستایی را مکلف به تامین میوه شب عید با همکاری سایر نهادها کرد اما در جلسه بعد ستاد تنظیم بازار استان که در تاریخ 10 آذرماه به ریاست محمد‌علی دهقان معاون معاون اقتصادی استانداری کرمان که آن زمان سرپرستی این معاونت را برعهده داشت، برگزار شد هنوز کمیته راهبردی تامین میوه شب عید تشکیل نشده بود.

در این جلسه مقرر شد کمیته راهبردی تامین میوه شب عید کرمان بلافاصله با حضور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان، مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمان، مدیرکل تعاون روستایی استان، نماینده تام‌الاختیار استاندار کرمان، نماینده تام‌الاختیار اداره کل اطلاعات استان کرمان، رئیس اتاق اصناف کرمان، نماینده کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان و روسای اتحادیه‌های ذیربط تشکیل و تامین میوه شب عید در استان کرمان تعیین تکلیف شود.

در همین جلسه بود که حسینی‌نژاد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه ذخیره‌سازی میوه شب عید از الان باید در استان انجام شود گفت: اعتقاد استاندار کرمان است که تامین میوه شب عید با محوریت تعاون روستایی انجام شود و تعاون روستایی باید صریحا اعلام کند که آیا می‌خواهد در این زمینه همکاری کند یا خیر و سریعا پاسخ بدهد.

اما در این جلسه رضا محمدحسینی رئیس سازمان تعاون روستایی استان کرمان در پاسخ به اظهارات مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه ما وظیفه اجرایی برای تامین میوه شب عید نداریم گفت: کمیته راهبردی تامین میوه نوروزی باید تشکیل شود و ما هم در این کمیته همکاری می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تعاون روستایی به‌تنهایی تامین‌کننده میوه شب عید نیست و ما وظیفه اجرایی نداریم افزود: منافع تعاون روستایی باید در تامین میوه تامین شود، به هر حال باید شرایط لازم برای تامین میوه را فراهم کرد و از طرف دیگر قیمت هم باید مناسب باشد.

به گزارش تسنیم امروز نیز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان که با حضور حسین مدرس‌خیابانی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمد‌جواد فدائی استاندار کرمان برگزار شد، محمدحسینی رئیس سازمان تعاون روستایی استان کرمان همان حرف‌ها را زد.

تماس‌های تلفنی مدرس‌خیابانی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت هم با آقایان شیرزاد و قبادی در تهران برای مطیع کردن تعاون روستایی استان کرمان برای تامین میوه شب عید جواب نداد و سازمان تعاون روستایی استان کرمان به کلی خود را از تامین میوه شب عید کنار کشید.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه طرح میوه شب عید برای این اجرا می‌شود که در ایام عید مصرف‌کنندگان ضرر نکنند و قیمتها در بازار کنتل شود اظهار داشت: از زمانی که میوه بر درخت است باید خرید میوه از کشاورز انجام شود و هر چه زمان بگذرد، مشکلات بیشتر است.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=38490
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.