تجلیل از جنگلبانان نمونه جنوب کرمان

با توجه به شیوع ویروس کرونا چهارمین جشنواره ملی روز جنگلبان به صورت مجازی و از طریق ویدئو کنفرانس همزمان با استان‌های کشور در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان نیز برگزار شد.

حمزه احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: امروزه نقش و اهمیت عرصه‌های منابع طبیعی بر هیچ کس پوشیده نیست. با توجه به مفاهیم توسعه پایدار، این مواهب الهی، میراث گذشتگان ما نیست بلکه امانت نسل‌های بعدی در نزد ما می‌باشد که می‌بایست به درستی حفظ و استفاده نماییم.

احمدی افزود: با توجه به وسعت عرصه‌های اراضی این منطقه بالغ بر ۳ میلیون و ۸۵۰ هزارهڪتاراست ڪه سطح اراضی ملی ۳ میلیون و ۶۴۸ هزار هڪتار شامل ۴۸۳ هزار هڪتار جنگل، یڪ میلیون و ۹۴۱ هزار هڪتار مرتع و یڪ میلیون و ۲۶۳ هزار هڪتار مناطق بیابانی است که متولی حفاظت از این عرصه گسترده اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان است و پاسداری از این نعمت خدادادی نیاز به جنگلبان متخصص، متعهد و مسئولیت پذیر و توانمند را دارد که بتواند ضمن ایستادگی در مقابل عوامل مهاجم (طبیعی و انسانی) عرصه‌های منابع طبیعی منطقه را حفظ نماید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان ابراز داشت: جنگلبان در خط مقدم مبارزه برای حفاظت و صیانت از منابع طبیعی هستند و در این راه شجاعت ها، تلاش‌ها و فداکاری‌های بسیاری داشته و متحمل رنج‌های بی شماری گردیده است؛ و چه بسیار افرادی که در این راه جانشان را از دست داده و به شهادت رسیده اند.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت حضور این دلاوران و نوع فعالیتشان و همچنین افزایش آگاهی و شناخت مردم نسبت به آنان روزی بعنوان روز جهانی جنگلبان در روز شمار جهانی به ثبت رسیده است، تا در این روز جایگاه مهم آنان بر همگان مشخص شود.

احمدی ضمن اشاره به نقش مهم جنگلبانان در حفظ عرصه های منابع طبیعی منطقه گفت: طی مراسم روز جنگلبان از ۵ جنگلبان نمونه جنوب کرمان با اهدائ لوح تقدیر ،تجلیل شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=54352
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.