تحقق دادرسی‌های الکترونیک گام بلندی در راستای کاهش مراجعات به دستگاه قضایی است

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: مردم تا زمان رسیدگی به پرونده خود نیازی به مراجعه به دستگاه قضایی ندارند و با تحقق دادرسی‌های الکترونیک گام‌های بلندتری در راستای کاهش مراجعات به دستگاه قضایی برداشته شده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز در نشست با مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان کرمان با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مشکلات دفاتر خدمات الکترونیک قضایی قابل حل است، اظهار داشت: با تشکیل کانون‌های استانی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی می‌توان این اقدام را با سرعت بیشتری دنبال کرد.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی کانون‌های استانی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی راهگشای رفع مشکلات این دفاتر است افزود: رضایت‌مندی مردم از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی روز به روز در حال افزایش است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر نظارت مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بر حفظ کرامت مردم و مراجعان در این دفاتر تاکید کرد و گفت: دستگاه قضایی تلاش می‌کند که بخش زیادی از درخواست‌های مردم از این دستگاه از منزل انجام شده و دادرسی الکترونیک به صورت کامل محقق شود.

وی از خدمات مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تقدیر کرد و گفت: کار در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مشکلات خاص خود را دارد و مدیران این دفاتر که از پیشکسوتان فعال در دستگاه قضایی هستند، با این دشواری‌ها، انتظارات و توقعات آشنایی دارند.

حمیدی بر توجیه مردم تاکید کرد و افزود: برخی مردم به دلیل عدم توجیه درباره خدمات دفاتر الکترونیک قضایی ممکن است توقعات فراقانونی داشته باشند که باید اطلاع‌رسانی درباره خدمات این دفاتر، به مردم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه براساس فعالیت دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، مردم تا زمان رسیدگی به پرونده خود نیازی به مراجعه به دستگاه قضایی ندارند، بیان کرد: با تحقق دادرسی‌های الکترونیک نیز گام‌های بلندتری در راستای کاهش مراجعات به دستگاه قضایی برداشته شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: با تشکیل دفاتر خدمات قضایی باری از دوش دستگاه قضایی برداشته شده و خدمات این حوزه شایسته تقدیر است.
مهدی بخشی معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان نیز در این جلسه، با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان مشغول به فعالیت هستند اظهار داشت: از این تعداد ۱۰ دفتر در مرکز استان کرمان فعال هستند.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان افزود: به مناسبت هفته قوه قضاییه یک دفتر خدمات الکترونیک قضایی در مرکز استان کرمان افتتاح خواهد شد.

وی به اهمیت جایگاه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اشاره و تاکید کرد: براساس اقدامات و تلاش‌های انجام شده در این دفاتر، از مراجعات بسیار زیادی به دستگاه قضایی جلوگیری شده شده است.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=90224
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.