تفاهمنامه همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان و دانشگاه جیرفت منعقد شد

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان و دانشگاه جیرفت به منظور استفاده از پتانسیل‌های موجود و بهره‌مندی هرچه بیشتر از توانمندی‌ها و امکانات یکدیگر و تعامل مشترک در زمینه علمی، پژوهشی، فناوری و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند.

به گزارش کرمان نو، صبح امروز دوشنبه ۳۰ خردادماه با حضور دکتر احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان و دکتر حسین شکفته رئیس دانشگاه جیرفت تفاهم نامه همکاری بین این دو مجموعه منعقد شد.

حمزه احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان هدف از انعقاد این تفاهمنامه را ایجاد همکاری میان دانشگاه و اداره کل عنوان کرد و گفت: این تفاهمنامه به منظور توسعه همکاری های آموزشی، پژوهشی و اجرایی با در نظر گرفتن کلیه امکانات طرفین (اعم از فنی، ترویجی، نیروی انسانی و اطلاعات، تجربه و تخصص آنها) بوده تا از طریق ارتقاء سطح دانش، بینش و مهارت در بین مردم و جوامع محلی به دنبال گسترش فرهنگ حفظ، احیاء، توسعه و بهره برداری از منابع طبیعی و آبخیزداری و همچنین حضور شرکت های دانش بنیان در فعالیت های منابع طبیعی باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با بیان این مطلب که بایستی باجدیت به دنبال عملیاتی نمودن مفاد این تفاهم نامه بود، تصریح کرد : مواردی چون ،
-آموزش NGO های منابع طبیعی(تشکلات غیردولتی و مردم نهاد درحوزه منابع طبیعی) با هدف تحقق هدف توسعه پایدار
-بسترسازی برای اجرای طرح ها و پروژه های تحقیقاتی و مطالعاتی مشترک با رویکرد انتقال فناوری و جذب اعتبارات ملی، منطقه ای و غیره
_برگزاری سمینارها، میزگردها، کارگاه های آموزشی و نمایشگاه ها
-همکاری و حمایت مؤثر در جهت ایجاد شرکت های دانش بنیان
-و همچنین استفاده متقابل از امکانات تحقیقاتی، آموزشی، ترویجی، کارگاهی و تجهیزاتی
از جمله مهمترین موضوعات مورد نظر طرفین در این تفاهم نامه است که با پیگیری، تلاش و ارتباط مستمر در جهت عملیاتی کردن مفاد آن اقدام خواهد شد.

دکتر حسین شکفته رئیس دانشگاه جیرفت نیز ضمن ابراز خرسندی از انعقاد این تفاهمنامه بر اجرایی شد مفاد قرارداد تاکید و گفت: با تشکیل ایستگاههای پایلوت تحقیقاتی در زمینه منابع طبیعی در مناطق با تنوع گونه ای بالا به ویژه ساردوئیه و جبالبارز می توان گامی موثر در شناسایی و احیاء گونه های سازگار با شرایط فعلی برداشت.

او همچنین بر لزوم گسترش رشته های زیر مجموعه منابع طبیعی که قطعا منجر به افزایش سطح آگاهی عموم جامعه و افزایش توسعه کیفیت اقدامات مرتبط با حفظ و احیاء عرصه های ملی خواهد شد تاکید کرد.

لازم به ذکر است، تعدادی از اعضا هئیت رئیسه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و دانشگاه جیرفت نیز در این جلسه حضور داشتند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=90228
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.