تعیین و تکلیف اراضی تصرفی شهر منوجان در شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان

در شورای حفظ حقوق بیت المال کرمان از رسیدگی به اراضی تصرفی در منوجان تا بررسی ساخت وساز های برخی اداره های دولتی در بستر رودخانه ها و پیگیری موضوع اراضی هواپیمایی ماهان در شورای حفظ حقوق بیت المال کرمان مورد بررسی قرار گرفت.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: شورای حفظ حقوق بیت المال استان امروز  4 دستور کار مهم داشت که به 3دستور کار آن پرداخته شد.

یدالله موحد در پایان دومین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان در سال 1399 اظهار داشت: اولین دستور کار مربوط به تعیین و تکلیف اراضی تصرفی در حوزه شهر منوجان بود که بحث های متنوعی مطرح شد و 3تصمیم بسیار ویژه و فوق العاده در خصوص این اراضی اتخاذ گردید.

نماینده عالی دستگاه قضایی در استان کرمان اعلام کرد: مقرر گردید کارگروه ها و تیم هایی در این رابطه تشکیل شوند و و با حضور میدانی در منطقه وضعیت این اراضی را مشخص کنند و اراضی که بر اثر توانی و سوء استفاده در تصرف اشخاص در آمده اند و یا سند به نام آنها صادر شده است ،موضوع توسط اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان دنبال شود تا با همکاری دستگاه قضایی اراضی به بیت المال اعاده گردد.

رییس شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان تصریح کرد: بعضی از این اراضی ممکن است در اختیار افراد محرومی قرار گرفته باشد و تا حالا از دولت اراضی دریافت نکرده باشند که انشاالله مقرر شد در این خصوص نیز با سازوکار های قانونی خودش، تعیین و تکلیف صورت پذیرد.

وی ادامه داد: دستور کار دوم شورا مربوط به اراضی تصرفی هواپیمایی ماهان بود که یکسری مشکلات با سازمان هواپیمایی کشوری داشتند که چون نماینده سازمان هواپیمایی در جلسه حضور نداشتند بحث ها استماع شد و منوط به این شد که در سطح ملی این موضوع پیگیری شود و حتی المقدور اراضی مورد نیاز شرکت ماهان در اختیار آنان قرار گیرد.

رییس شورای قضایی استان کرمان گفت:در سومین دستور کار این شورا موضوع احداث برخی اماکن دولتی وساختمان های خصوصی در سنوات گذشته در بستر رودخانه اصلی شهر رفسنجان (رودخانه صادق آباد) مورد بررسی اعضای شورا قرار گرفت و مقرر گردید شرکت آب منطقه ای استان با همکاری سازمان بازرسی و شهرداری رفسنجان که این اراضی از طریق این شهرداری واگذار شده است وضعیت این اراضی و مستحدثات آن تعیین و تکلیف شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=50391
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.