تعیین تکلیف پروژه‌ای نیمه‌تمام در بم


تکمیل پل ولایت بم در دستور کار وزارت راه قرار می‌گیرد

کرمان‌نو – عضو هیئت‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از پیگیری احداث پل ولایت بم خبر داد و گفت: ردیف بودجه این پروژه هنوز باز است و با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای مجدد با همکاری وزارت راه و شهرسازی و شهرداری بم تکمیل پل ولایت بم در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گزارش کرمان‌نو، پروژه غیرهمسطح پل ولایت بم از جمله پروژه‌های ملی وزارت راه و شهرسازی در اتوبان ماهان – بم – زاهدان برای رفع نقاط حادثه‌خیز بوده که در سال ۹۶ با اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال کلنگ آن به زمین زده شد .
طبق وعده‌های داده شده، باید طی ۱۸ ماه تقاطع غیرهمسطح ولایت به بهره‌برداری می‌رسید؛ اما نزدیک به ۶ سال است که سرنوشت آن بلاتکلیف مانده.
باگذشت سه سال از کلنگ‌زنی این پروژه، یعنی در سال ۹۹ درحالی‌که شهروندان بمی چشم‌انتظار تکمیل و بهره‌برداری این تقاطع غیرهمسطح روگذر بودند اعلام شد که تکمیل پروژه به اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد و ادامه آن معقول نیست و انجام نخواهد شد و سرانجام این پروژه متوقف گردید.
اکنون این پروژه به نماد کاه‌گلی تبدیل شده و همچنان سرنوشت این نقطه مهم شهری، برای شهروندان باغشهر جهانی بم مبهم است و مسئولان متولی دیگری را مقصر دانسته و توپ را در زمین دیگری می‌اندازند.

b93336b3 2354 41c3 b39d bbaefc66536d 300x226 1
آن‌طور که روابط‌عمومی فرمانداری بم اعلام کرده، عصر دوشنبه فرماندار بم به همراه دکتر داد الله پور معاون عمرانی فرمانداری، ریاضی شهردار و خانم سام‌نژاد رئیس کمیسیون عمرانی شورای شهر بم در نشستی با عضو هیئت‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در خصوص پروژه پل ولایت به بحث و گفتگو پرداختند
در این نشست حسن عموزاده گفت: این پروژه در طرحی به نام احداث بزرگراه بم – زاهدان – میرجاوه قرار داشته که از شهرستان بم شروع می‌شود و سپس با گذشتن از کنارگذر زاهدان به مرز میرجاوه می‌رسد .
او افزود: تفاهم‌نامه‌ای که در این پروژه بوده مبنی بر مشارکت اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان و شهرداری بم بوده که ۵۰ درصد کار برعهده شهرداری و ۵۰ درصد دیگر توسط اداره کل راه و شهرسازی انجام شود.
علت تعطیلی پروژه اعلام نشده است
عضو هیئت‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور اظهارکرد: این پروژه به اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان واگذار شده بود و نمی‌دانیم به چه علت این پروژه نیمه‌کاره مانده است.
عموزاده عنوان کرد: خوشبختانه کل مسیر پروژه هنوز برقرار است؛ اما در گزارش‌هایی که به سازمان برنامه‌وبودجه اعلام شده مبنی بر اتمام این پل بوده و جزو فعالیت‌های تمام شده لحاظ شده بود.
او اضافه کرد: به دلیل اینکه این پروژه هنوز ردیف بودجه در سازمان برنامه‌وبودجه دارد می‌توانیم آن را مجدد زنده کنیم.
عموزاده ادامه داد: دو تقاطع در تفاهم‌نامه قید شده یکی پل مهدویت و دیگری پل ولایت که مقرر شده بود پل مهدویت را اداره کل راه و شهرسازی استان احداث نماید و همچنین مقرر بود که نظارت فنی، پیگیری و رسیدگی به اسناد و اوراق و مدارک فنی و مالی پل ولایت را اداره راه و شهرسازی انجام دهد؛ اما بحث تأمین منابع مالی آن را شهرداری بم انجام دهد.

photo7346328072
پل ولایت با مشارکت وزارت راه و شهرداری بم تکمیل شود
عضو هیئت‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور خاطرنشان کرد: باتوجه‌به اینکه تقاطع مهدویت اولویتی برای شهرستان ندارد و همچنین معارضین تأسیساتی و فیبر نوری در این محدوده وجود دارد و آزادسازی و اجرای پروژه نیز سخت است باید تفاهم‌نامه‌ای پیرو تفاهم‌نامه قبلی منعقد شود.
به گفته او باتوجه‌به اینکه قسمتی از تقاطع پل ولایت را شهرداری انجام داده و نمای بدی را برای ورودی این شهر به دلیل تکمیل‌نشدن پروژه ایجاد کرده است؛ بنابراین با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و شهرداری بم احداث این پل را در اولویت قرار دهیم.
عموزاده گفت: برای تکمیل پل تفاهم‌نامه منعقد گردد و دستور وزیر برای پیگیری تأمین منابع مالی آن گرفته شود.
او بیان کرد: همگی با اعتبارات در بخش منابع عمومی اشراف داریم و به وزارت راه از ابتدای سال تاکنون جز برای طرح‌های سفر ریاست‌جمهوری و طرح‌هایی که قرار است تا پایان سال افتتاح شوند برای هیچ طرح دیگری اعتبار داده نشده است .
عضو هیئت‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور افزود: اگر می‌خواهیم این پروژه تکمیل و ساخته شود باید هر دو با کمک یکدیگر آن را تکمیل کنیم و توپ را در زمین دولت نیندازیم.
عموزاده اظهار داشت: اگر بخواهیم از اهرم و ابزار دولت استفاده کنیم هنوز طرح نیمه‌تمام باقی می‌ماند و باید هر دو از پتانسیل‌های یکدیگر در این پروژه استفاده کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=110211
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.