استاندار کرمان:


تیم رسانه‌ای بحران تشکیل شود

استاندار کرمان با تأکید بر اینکه تیم رسانه‌ای بحران در این استان باید تشکیل شود، گفت: کسی به دنبال سانسور اطلاعاتی حادثه تروریستی کرمان نبود؛ بلکه مسئولان مربوطه برای پاسخگویی درصدد اطلاعات متقن بودند، بحث اینکه چه بگوییم نبود؛ بلکه به دنبال بررسی ابعاد حادثه و اعلام اطلاعات صحیح بودیم.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، محمدمهدی فداکار در چهلمین نشست شورای اطلاع‌رسانی استان با موضوع ابعاد رسانه‌ای حادثه تروریستی کرمان، افزود: حادثه بسیار بزرگی رخ داد، در زمان جنگ شهادت و جراحت طبیعی است؛ اما حجم بالای مجروحان و شهدا در این حادثه، عادی نبود.

او اظهار داشت: ابعاد حادثه گسترده بود؛ اما کسی درصدد سانسور آن نبود؛ بلکه مسئولان مربوطه برای پاسخگویی به دنبال اطلاعات متقن بودند، بحث اینکه چه بگوییم نبود؛ بلکه به دنبال بررسی ابعاد حادثه و اعلام اطلاعات صحیح بودیم.

استاندار کرمان بر لزوم حفظ آرامش ذهنی مردم در زمان بحران تأکید کرد و ادامه داد: حجم حادثه بسیار زیاد و غم بزرگی بود؛ اما در نحوه اطلاع‌رسانی باید دقت شود همچنین باید توجه کنیم که نباید در موارد بحران در زمین دشمن بازی کرد.

او با تأکید بر اینکه تیم رسانه‌ای بحران در کرمان باید تشکیل شود، افزود: در گلزار شهدای کرمان رینگ امنیتی مستقر شده بود و هیچ‌کس نمی‌توانست از این رینگ وارد شود، گیت‌های امنیتی برداشته نشده؛ بلکه هوشمند شده بود و سگ مواد منفجره یاب، چهره‌زن حرفه‌ای و دیگر موارد در گیت‌های امنیتی حضور داشتند؛ لذا گیت هر کجا قرار می‌گرفت عامل انتحاری قبل از رسیدن به این گیت کار خود را انجام می‌داد.

فداکار با بیان اینکه بیش از ۱۲۰ دوربین در گلزار شهدا وجود دارد و جنگل قائم در شب و روز هیچ نقطه کوری ندارد، عنوان کرد: این اقدام دشمن، حادثه تلخی را رقم زد؛ اما نیروهای امنیتی و نظامی و انتظامی در صحنه بودند و فشار کاری سختی هم داشتند؛ اما کسانی بعدازاین حادثه عقده‌گشایی کردند.

 نیازمند اطلاع‌رسانی دقیق هستیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه در زمان حادثه، رسانه‌ها در ابتدا برای پوشش دقیق حادثه دچار سردرگمی شده و گلایه‌هایی را داشتند، گفت: باتوجه‌به موقعیت کرمان برای بحران‌هایی مانند سیل، زلزله و غیره که ممکن است پیشرو باشد، نیازمند ارتباط بهتر با رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی دقیق هستیم.

محسن روحی افزود: در ساعات اولیه حادثه تروریستی در مورد اصل ماجرا، تعداد شهدا، مجروحان و غیره ابهاماتی وجود داشت و حتی بعضی رسانه‌ها در این مورد با افرادی مصاحبه کردند که مرجعیت لازم را نداشتند که باید به این موارد دقت شود.

او در ادامه به ارائه گزارشی در خصوص تسهیل ورود خبرنگاران به دانشگاه شهید باهنر کرمان پرداخت و گفت: در پی جلسات متعدد و اصلاح فرم‌های اعلام برنامه‌های تشکل‌های دانشگاه، قرار بر این شد تشکل‌های دانشجویی هماهنگی لازم برای حضور خبرنگاران در برنامه‌های مختلف را انجام دهند.

همچنین یک دوره آموزشی برای کادر نگهبانی برگزار شد و موضوع با گفت‌وگو حل و زمینه ورود خبرنگاران در برنامه‌های دانشگاه نظم‌دهی و تسهیل شد.

همچنین در این نشست بر لزوم پاسخگویی به‌موقع مدیران مربوطه در زمان بحران، مدیریت صحیح اطلاع‌رسانی بحران، تسهیل ارتباط خبرنگاران با مدیران و حفظ شأن و احترام اصحاب رسانه و تشکیل تیم خبرنگاران بحران و آموزش‌های لازم بحث و تبادل نظر شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=113869
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.