شورای شهر کرمان وضعیت آب آشامیدنی را بررسی کرد

سعید گیلانی، محمد ربانی‌زاده، رویا دیوان‌بیگی و زهرا ایرانمنش در این جلسه حضور نداشتند؛ منصور ایرانمنش، ماه‌بانو معصوم‌زاده، مهنوش مومنی و صدیقه زاهدی با تاخیر به این جلسه شورا که عمدتاً در خصوص وضعیت آب شهرستان کرمان بود آمدند. با خروج تعدادی از اعضاء جلسه در ادامه از رسمیت افتاد.

علی‌اکبر مشرفی رئیس شورا با گلایه از افرادی که حضور نداشتند یا در میانه کار جلسه را ترک کردند پیشنهاد تشکیل جلسه فوق‌العاده در اواخر هفته را داد.

محمد طاهری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان، غلام‌رضا زین‌الدینی مدیر امور آب و فاضلاب شهر کرمان و مینا سالارپور مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب شهری استان از میهمانان این جلسه شورا بودند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با گلایه از نحوه برخورد نسبت به حجمه‌های اخیر در خصوص آلودگی آب کرمان می‌گفت توقع داشتم اگر مشکلی بود در همین فضا در مورد آن صحبت کنیم. او که آب شهرستان کرمان را به علت وجود دشت حسین‌آباد یکی از بهترین آب‌های کشور می‌دانست اشاره کرد در خصوص اتفاقات اخیر حتی دادستان هم از وی توضیح خواسته است.

محمد طاهری - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان
محمد طاهری – مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان

محمد طاهری: شورا می تواند درخواست دهد نمونه آب شهر کرمان را به شورا تحویل دهیم. به هر آزمایشگاهی خواستند بفرستند. آب کرمان سالم است.

به گفته مدیرعامل آبفا آرسنیک آب کرمان زیر ۱۰PPB است که در حد مجاز است. در مورد سختی آب و سارج بستن آب از جمله در کتری و کولر مینا سالارپور معتقد بود این‌ها املاح ضروری آب است و مشکلی به وجود نمی‌آورد. وی می‌گفت محدودیت سختی قبلا روی ۵۰۰PPM بوده که همان هم الان برداشته شده.

طاهری قیمت تمام شده هر متر مکعب آب را برای دولت ۴۶۰۰ تومان اعلام کرد که مردم ۳۰۰ تومان بابت آن می‌پردازند. وی همچنین اعلام کرد مصرف برق شبکه آب‌رسانی در کرمان سه برابر میانگین کشوری است و از بازخواست وزیر از وی در این مورد خبر داد. توضیح او برای این مصرف بالا این بود که بسیاری از شهرها آب را به راحتی از سد می‌گیرند و ما باید آب را از چاه‌هایی بعضا با عمق ۵۰ متری تامین کنیم.

فرسودگی شبکه آب رسانی و گزارشی از نوسازی این شبکه، مشکلات تامین آب، و استفاده از آب شرب لوله کشی برای بنایی و حتی آبیاری بخشی از فضای سبز محورهای دیگر صحبت‌های طاهری بود.

کمال جوانمرد اما در حالی که به علت کمتر شدن اعضای حاضر از حد نصاب جلسه رسمیت نداشت توضیحاتی را به همکارانش در خصوص برنامه ششم توسعه داد و با انتقاد از بخش‌هایی از این برنامه از کمرنگ شدن نقش شورای شهر و تضییع حقوق آن در این برنامه می‌گوید.

وی درخواست داشت که جلسه‌ای با مجمع نمایندگان استان کرمان در این خصوص شکل بگیرد.

بابایی شهردار کرمان هم در این جلسه حاضر بود و اضافه کرد اعتراض خود را در این زمینه به دو نماینده کرمان و راور اعلام کرده‌ایم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=2227
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.