رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت؛


جلوگیری از افزایش غیرمتعارف قیمت ها

رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت گفت: هدف تنظیم بازار این است که درکنار افزایش قیمت ها کالایی داشته باشیم تا بتوانیم رقابت ایجاد کرده و باعث افت قیمت کالا شویم و از افزایش غیرمتعارف قیمت ها جلوگیری به عمل آوریم.

برائی نژاد رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان بم روز دوشنبه به خبرنگار کرمان نو گفت:در سطح استان سنوات گذشته در ارتباط با عرضه مرغ چالش هایی وجود داشت و متاسفانه تولید مرغ به اندازه نیاز و مصرف روزانه مردم نیست و همین امر باعث کبمود و ایجاد نارضایتی در استان و شهرستان شده است.

سیاوش برائی نژاد بیان کرد: لازم است جهادکشاورزی مدیریت بهتر و دقیق تری در خصوص تولید مرغ داشته باشد روزانه در سطح استان حدود 212 تُن گوشت مرغ مصرف داریم اما آنچه به صورت روزانه تولید می شود ۱۲۰تن است و این امر عرضه و تقاضا را به هم زده و باعث ایجاد نارضایتی شده است.
او افزود:با تصمیم گیری های صورت گرفته در سطح استان مقرر شد این کمبود را با ورود مرغ از استان های همجوار خصوصاً یزد جبران کنیم که به دنبال آن نیز اصلاح قیمت مرغ اتفاق می افتد و در ایام پایانی سال وضعیت مرغ بهتر خواهد شد .

برائی نژاد درخصوص میوه شب عید اظهارداشت: بهم خوردن عرضه و تقاضا باعث افزایش قیمت غیرمتعارف می شود طی برنامه ریزی های بعمل آمده 50 تُن سیب درختی و 50 تُن پرتقال با قیمت مصوب دولتی وارد بازار خواهیم کرد اما هنوز قیمت در تنظیم بازار استان مشخص نشده ولی قطعاً پایین تر از قیمت های سطح شهر است .
رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت بم درباره نحوه عرضه میوه های تنظیم بازار بیان کرد: در سنوات گذشته برای اینکه عامل توزیع متوجه ضرر و زیان نشود و به دلیل اینکه حاشیه سود این میوه کمتر از 3درصد است و اگر قرار باشد 30 درصد میوه دور ریخته شود عامل توزیع ضرر می کند به همین دلیل انتخاب میوه را منتفی کرده بودیم و میوه به صورت سبدی عرضه می شد.

برائی نژاد تصریح کرد: کالاهایی مانند شکر، برنج و روغن به اندازه کافی وارد شهرستان شده است و با این سیاست قیمت را متعادل نگه داشته و از افزایش آن جلوگیری کنیم. شکر نیز به اندازه کافی با قیمت دولتی در سطح شهرستان وجود دارد قیمت شکر برای صنعت و صنف 10هزار و 500 تومان و برای مصرف خانوار ۷هزار و 800 تومان است.

رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت خاطرنشان کرد: برنج هم در بازار وجود دارد اما البته نه به اندازه کافی ولی قیت آن ثابت شده است و برنج دولتی هندی نیز با قیمت 185 هزار تومان به مرور وارد شهرستان می شود.

او می گوید مکان هایی برای عرضه کالاهای تنظیم بازار در اکثر نقاط شهر مشخص شده اند و تعداد این مراکز را نمی توانیم بیشتر کنیم تا بتوانیم بهتر نظارت داشته باشیم .
برائی نژاد درباره وضعیت روغن گفت: کمبود روغن مایع در سطح شهر احساس نمی شود زیرا در ماه گذشته حدود 250 تُن و این ماه نیز همین مقدار روغن از طریق عامل ها توزیع شد که بخش اعظمی از آن وارد شهرستان شده است .او از کمبود روغن جامد که مربوط به سراسر کشور است در شهر گفت و از مردم خواست که از روغن مایع که به لحاظ بهداشتی و سلامت مورد تایید است استفاده نمایند.
برائی نژاد افزود: در ایام پایان سال بازرسین صنعت،معدن و تجارت به صورت دائم در سطح شهر مستقر هستند و گشت می زنند و مردم اگر تخلفی را مشاهده کردند با شماره تلفن ۱۲۴ که به صورت شبانه روزی پاسخگو است تماس حاصل نمایند و یا به صورت حضوری به اتاق اصناف یا اداره صنعت،معدن و تجارت مراجعه کرده و شکایت خود را مطرح نمایند.

او درباره احتکار کالاهای اساسی گفت: تیمی متشکل از بازرسین افتخاری ناحیه مقاومت بسیج بم و اداره صنعت، معدن و تجارت به صورت شبانه روزی در سطح شهر انبارهایی که در سامانه جامع انبارها ثبت نشده اند را شناسایی کرده و جهت صدور حکم به تعزیرات معرفی می کند.
رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت افزود: هر گونه کالایی در هر محلی ذخیره و نگهداری شود اگر ثبت سامانه جامع انبارها نباشد به عنوان کالای احتکار محسوب می شود و قطعا برخورد خواهد شد به همین جهت هر واحد صنفی اگر کالایی را در جایی نگهداری می کند حتما در سامانه مربوطه کالارا ثبت نمایند تا با مشکل مواجه نشود.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=66308
1 نظر
  1. مهدی می گوید

    عرضه هیچکاری را ندارید فقط نشستید و حقوق چند ده میلیونی میگیرید و شعر تلاوت میکنید. بی بخارها

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.