جمع‌آوری ۷۰۰ معتاد متجاهر در طرح نوروزی| بهزیستی کرمان در انتظار تخصیص بودجه

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به جمع‌آوری ۷۰۰ معتاد متجاهر در طرح نوروزی گفت: برای ساماندهی این معتادان به تعامل عملیاتی و تامین اعتبار بنگاه‌های بزرگ اقتصادی نیاز داریم.

به گفته عباس صادق‌زاده در طرح نوروزی مقرر شد که یک هزار نفر معتاد متجاهر در این استان جمع آوری شود که تاکنون بیش از ۷۰۰ نفر آنان جمع آوری و به مراکز نگهداری منتقل شده است.

صادق زاده ظرفیت مراکز نگهداری معتادین متجاهر استان کرمان را ۴۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: از مردادماه تاکنون ۲هزار و ۶۸۸ نفر معتاد متجاهر در این مراکز اقامت و حدود پنج میلیارد تومان هزینه شده که تا این لحظه فقط ۲ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

او اضافه کرد: این نوع جمع آوری اصولی و علمی، نیست اما با توجه به شرایط جامعه مجبور به جمع آوری معتادین متجاهر هستیم ولی درصد درمان خود را نسبت به ادوار گذشته ارتقا دادیم.

صادق زاده با اشاره به تحقیقات صورت گرفته روی مراکز ماده ۱۶ اظهار داشت: طبق تحقیقات ۷۸ درصد این افراد دوباره در چرخه ماده ۱۶ قرار می‌گیرند.

وی  تصریح کرد: تعداد زیادی از معتادین جمع آوری شده تکراری هستند و بعضا افرادی هستند که ۱۲ بار در این مراکز درمان شده‌اند.

به گزارش ایرنا مدیرکل بهزیستی استان کرمان افزود: ۵۴۴ نفر در مراکز ما هنوز در حال درمان هستند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه اراده ساماندهی و درمان در استان وجود دارد عنوان کرد: خوشبختانه مراکز ما تاکنون تلفات ناشی از کرونا نداشته اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=67044
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.