تولیت آستان قدس رضوی:


حاج قاسم خوب فکر می کرد، درست می اندیشید و مغز متفکر بود

تولیت آستان قدس رضوی در مراسم هفتمین روز شهادت سپهبدحاج قاسم سلیمانی و سردار حسین پورجعفری گفت: این اجتماع عظیم و باشکوه برای مردانی است که تجسم عینی آیه ۲۳ سوره احزاب(من المومنین رجال صدقوا …) بودند.

ایسنا گزارش داده؛ حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مروی عصر امروز سه شنبه در مراسم هفتمین روز شهادت سپهبدحاج قاسم سلیمانی و سردار حسین پورجعفری در مصلی امام علی علیه السلام شهر کرمان عنوان کرد: این اجتماع عظیم و باشکوه برای مردانی است که تجسم عینی آیه ۲۳ سوره احزاب(من المومنین رجال صدقوا …) بودند.

وی با اشاره به ویژگی های شهید سلیمانی که موجب شد اینگونه دل های مردم در فراق او بسوزد، افزود: قهرمانان زیادی در تاریخ داشتیم و افراد جنگجو و دارای شجاعت در تاریخ فراوان بوده اند اما همه آنها نتوانستند با مردم یک ارتباط عمیق عاطفی، احساسی و دینی ایجاد کنند.

مروی گفت: حاج قاسم سلیمانی قهرمان و شجاع بود و همه ما مدیون ایشان هستیم و امنیت کشور ما، عراق و سوریه مرهون تلاش، فداکاری و تدبیرهای حاج قاسم است اما این ها به تنهایی نمی تواند بین یک قهرمان و فرمانده بزرگ و مردم ارتباط عاطفی و پیوند روحی عمیق و ناگسستنی ایجاد کند.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: سردار سلیمانی امتداد آن نسلی بود که امام علی علیه السلام بعد از جنگ صفین درباره آنها فرمودند «آنچه را از قرآن می دانستند در زندگیشان عمل کردند» حاج قاسم امتداد عمّار و نسل نورانی است که امیرالمومنین برای آنها و در فراق آنها اشک می ریزند و افسوس می خورند.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم سلیمانی محکم بود، ادامه داد: مومن هم در عمل محکم و هم در فکر و اندیشه دارای قوت و ثبات است و حاج قاسم سلیمانی مصداق سخن امام علی علیه السلام است که خوب فکر می کرد، درست می اندیشید و مغز متفکر بود و با استحکام و قدرت فکر و طراحی می کرد و انجام می داد و مقاومت می کرد.

مروی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری درباره شهید سلیمانی فرمودند «برای هر کارش استدلال داشت»، عنوان کرد: حاج قاسم از روی عواطف، احساس و هیجانات تصمیم نمی گرفت و اهل منطق و استدلال بود و همان خطی که از ابتدا دنبال کرد تا پایان بدون کمترین تزلزل و تردیدی ادامه داد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: خیلی ها در دفاع مقدس در کنار حاج قاسم بودند و بعد مسیرشان تغییر کرد اما حاج قاسم با قدرت و استحکام در همان مسیر ماند تا شهید شد.

وی با اشاره به اینکه ویژگی دیگر شهید سلیمانی پایبندی به مسیر و راهی بود که انتخاب کرده بود، اظهار کرد: در سخت ترین شرایط و دشوارترین موقعیت ها کسی در شهید سلیمانی تزلزلی ندید.

مروی با بیان اینکه حاج قاسم در این مسیر سخت و دشوار و در چند کشور خسته نشد و از پا ننشست، افزود: سردار سلیمانی همان نشاط، احساس مسئولیت، قدرت و ایمان راسخ که از روز اول داشت، تا لحظه شهادت حفظ کرد و اینها هستند که جامعه را حفظ و ایمان مردم را نگهبانی می کنند.

وی بیان کرد: حاج قاسم از کسانی بود که در مقابل حرفی که به او می گفتند سوریه از دست رفته و اروپا و امریکا دست به دست داده اند تا سوریه (این محور مقاومت) را نابود کنند و بیخود تلاش نکنید؛ نه تنها در دلش رعب و وحشت ایجاد نکرد، بلکه ایمانش بیشتر شد و دیدیم چگونه با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار سوریه و عراق را از چنگال داعشیان وحشی و بی رحم بیرون آورد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اخلاص سردارسهید سلیمانی اظهار کرد: ایشان برای خدا کار می کرد، دنبال انجام وظیفه بود و در این راه نورانی و بابرکت از هیچ کوششی دست برنداشت و هیچ تهدیدی کمترین تزلزلی در اراده او ایجاد نکرد.

وی افزود: حضور چندین میلیونی مردم در مراسم این شهید عزیز قابل تعریف و تحلیل نیست و تنها با آیه قرآن کریم قابل تحلیل است که «خداوند محبت افراد با ایمان و صالح را در دل های مردم مستقر می کند» و حاج قاسم سلیمانی مصداق این آیه شریفه بود.

مروی با بیان اینکه چه عمل صالحی برتر از اینکه شر داعشیان وحشی را از سر امت اسلامی کوتاه کرد؟ افزود: نظر حاج قاسم فقط خدا بود و نه کسب شهرت و محبوبیت؛ حاج قاسم تیم رسانه ای نداشت و هر هفته در شبکه های تلویزیونی ظاهر نمی شد اما خداوند این گونه محبت او را در دل مردم قرار داد چون برای خدا قدم برداشت و حقیقتا عبد صالح خدا بود.

وی با اشاره به ولایتمداری حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودن«حاج قاسم اهل این جناح و آن جناح نبود و ذوب در انقلاب بود» که در واقع همین گونه بود.

مروی با بیان اینکه سردار سلیمانی در مسائل نظامی و سیاسی دارای فکر و نظر بود، هم طراح، تئوریسین، اهل عمل و عملیات بود و همه ویژگی ها را با هم داشت تصریح کرد: حاج قاسم در محضر مقام معظم رهبری نظر خود را می داد اما همه توجهش به جمع بندی رهبری بود و آن را عمل می کرد و به نظر ولی فقیه متعبد بود گرچه خودش صاحب نظر بود و واقعا یک سرباز تسلیم فرمانده بود.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: دشمن نقشه کشید و دزدانه در نیمه های شب با هواپیمای بدون سرنشین حاج قاسم را به شهادت رساند زیرا نمی توانستند در مقابل او حضور یافته و عرض اندام کنند در حالی که این شهید عزیز همیشه در میدان بود و سئوال این است چرا شبانه او را شهید کردید؟

وی با اشاره به سیلی سپاه پاسداران به امریکا افزود: بعد از جنگ جهانی دوم هیچ کشور و حکومتی جرات نکرده حتی یک گلوله به سمت امریکا شلیک کند اما نیروهای مقتدر سپاه پاسداران چندین موشک را به پایگاه آنها زده و هیمنه و ابهت امریکا ریخت.

مروی خظاب به امریکا گفت: شما توانستید در برابر موشک های ایران امنیت پایگاه خودتان را حفظ کنید در حالی که از کشورهای منطقه پول گرفتید که امنیت آنها را حفظ کنید.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه امریکایی ها با جنجال تبلیغاتی تلاش می کنند این ضعف و ذلت خود را پنهان کنند و مسئله هواپیمای اکراینی را مطرح می کنند اظهار کرد: از اینکه عده ای از هموطنان عزیز ما در قضیه هواپیما جان خود را از دست دادند، واقعا متاثر هستیم و طلب رحمت و مغفرت برای آنها می کنیم و برای بازماندگان آنها صبر و اجر می طلبیم اما امریکا دارد این را برجسته می کند که ضعف خود را در مقابل موشک باران سپاه مخفی کند.

وی با اشاره به اینکه خطای انسانی صورت گرفته و متاسف و متاثر هستیم، اظهار کرد: جان یک نفر هم برای ما ارزش دارد و حراست از جان یک نفر وظیفه حکومت و همه است اما در شرایط جنگی چنین مسائلی پیش می آید.

مروی با بیان اینکه خطایی صورت گرفته اما منشاء این خطا که بوده، هنوز روشن نشده و چرا این خطا صورت گرفته؟ هنوز کارشناسان نظر نداده اند تصریح کرد: آیا جنگ الکترونیک که آمریکا سردمدار اوست در این مسئله رخ نداده؟ زیرا صهیونیست ها از این حربه استفاده کردند و ارتش سوریه به سمت هواپیمای روس ها شلیک کرد و باید این ها آشکار شود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه آیا باز دست پلید امریکا در اینجاست؟ گفت: هرجا امریکا پا بگذارد، این قدم منحوس جز نا امنی برای ملت ها هیچ ارمغان دیگری ندارد.

وی افزود: عده ای از سربازان بدون یونی فرم امریکا در ایران راه افتاده و این را بهانه کردند و با حرکات حقیرانه خود می خواهند خواری امریکا را در عراق به گونه ای تحت الشعاع قرار بدهند. چند صدنفر در برخی شهرها به راه افتادند و دشمن با جنجال تبلیغاتی می خواهد حضور میلیونی و وفاداری مردم را در تشییع شهدای مقاومت تحت الشعاع قرار بدهد که باید هوشیار باشیم.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به ایکه ما در حال جنگ با آمریکا هستیم اظهار کرد: جنگ فقط نظامی نیست و بایدتوجه داشته باشیم امریکا ضربه و سیلی خورده و آرام نمی نشیند اما اگر همچنان که تاکنون بوده، مردم در صحنه حضور داشته و حضور انقلابی و مومنانه خود را به رخ دنیا بکشند، امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی بیان کرد: سردار سلامی و حاجی زاده در برابر امریکا با صلابت، قدرت و شجاعت هستند اما در برابر مردم گفتند گردن ما از مو باریک تر است و ما این شجاعت را و این صداقت و خضوع در برابر مردم را تحسین می کنیم و از فرماندهان سپاه و سرداران سپاه اسلام جز این توقعی نیست.

مروی در پایان با تسلیت جان باختن تعدادی از تشییع کنندگان شهید سلیمانی در کرمان افزود: امیدواریم خداوند روح بلند این عزیزان را با شهدای کربلا محضور فرماید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=40402
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.