حذف دفاتر بیمه تامین‌اجتماعی از ابتدای اسفند

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان کرمان می‌گوید از اول اسفندماه دیگر دفترچه درمانی جدید تولید نمی‌شود و بیمه شدگان براساس کدملی از خدمات درمانی استفاده می‌کنند.

علی حسینی ظهر امروز سه‌شنبه -21 بهمن‌ماه- در نشست خبری پیرامون حذف دفاتر بیمه و خدمات غیرحضوری طرح “3070” گفت: در سطح کشور 3 میلیون و 500 هزار نفر مستمری بگیر سازمان تامین‌اجتماعی هستند.

او با بیان اینکه یک میلیون و 517 هزار نفر در استان کرمان تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی هستند، اظهار کرد: 52 هزار و 300 کارگاه فعال در استان کرمان وجود دارد که در این کارگاه‌ها 348 هزار نفر بیمه شده اصلی مشغول به کار هستند و 125 هزار خانوار مستمری بگیر تامین اجتماعی هستند که در این زمینه ماهانه 400 میلیارد تومان پرداخت می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان سامانه نسخه الکترونیک و طرح 3070 سازمان تامین اجتماعی را تسریع کننده در ارائه خدمات دانست و بیان کرد: از اول اسفند سال جاری دفترچه‌های فیزیکی حذف خواهند شد و مردم می‌توانند با در دست داشتن کارت شناسایی خود و ارائه کد ملی از خدمات تامین اجتماعی بدون ارائه دفترچه بیمه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: در طرح “3070” تعداد خدمات غیرحضوری به 30 مورد می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود که بیش از 70 میلیون مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌های تامین اجتماعی حذف شود.

او با بیان اینکه تامین اجتماعی در استان کرمان دو حوزه بیمه‌ای و درمانی دارد، تصریح کرد: 70 درصد خدمات سرپایی و 90 درصد هزینه بستری را برای بیمه شدگانمان پرداخت می‌کنیم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان تاکید کرد: در راستای کاهش مراجعات، هزینه و جلوگیری از اتلاف وقت از مردم درخواست داریم که در سامانه www.estamin.ir ثبت‌نام کنند تا از مزایای خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=64389
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.