حواشی تیم شهرداری بم به شورای این شهر کشیده شد

در حالی روز دوشنبه نشست شورای اسلامی بم درباره تعیین تکلیف قرارداد سرمربی فوتبال شهرداری بم با حضور سرپرست شهرداری و مدیرعامل این تیم برگزار شد که این نشست با حاشیه‌های زیادی روبرو شد و سرنوشت سرمربی این تیم نیز نامعلوم ماند.

این نشست با قهر و انصراف رضا آل‌بوغبیش همراه بود و در حالی که گفته بود با وجود بسته شدن قرارداد از ادامه کار انصراف می‌دهم اما با واکنش مدیرعامل باشگاه مواجه شد و مشخص شد قرارداد به صورت یک‌طرفه فقط از سمت آل‌بوغبیش امضا شده و مدیرعامل تیم این قرارداد را امضا نکرده است.

در ابتدای این نشست رئیس شورای اسلامی شهر بم گفت: اوایل هفته خبری مبنی بر عقد قرارداد با رضا آل‌بوغبیش مربی آبادانی برای سرمربیگری تیم فوتبال بم منتشر شد که این موضوع حاشیه‌هایی را به همراه داشت و ورزشکاران و فوتبال دوستان اعتراض‌هایی را اعلام کردند.

به گزارش کرمان نو چهاردهمین نشست علنی شورای اسلامی شهر بم روز دوشنبه ۱۲ مهر با دستور کار تعیین سرمربی تیم فوتبال شهرداری بم در صحن علنی شورا با حضور رضا آل‌بوغبیش مربی قبلی نفت امیدیه ، محمد بنی اسدی شهردار و مدیرعامل تیم فوتبال و تعدادی از مربیان بومی و بازیکنان تیم فوتبال برگزار شد.
در این نشست رئیس شورای شهر بم ضمن اشاره به اهمیت بالای تیم فوتبال شهرداری برای مردم بم گفت: تیم فوتبال آقایان مربوط به شهرداری بم است و شهرداری نیز متعلق به تمام شهروندان بمی است بنابراین هر هزینه ای که برای این تیم بشود حق مردم است و مردم در سرنوشت تیم دخیل هستند.
کریم غضنفرآبادی افزود:شورای شهر با نظارت بیشتر و دقیقتر سعی دارد تیمی قوی در لیگ دسته یک کشور داشته باشد

تسریع در تشکیل شاکله تیم فوتبال بم

وی ادامه داد: مردم و ورزشکاران از عملکرد تیم فوتبال آقایان در فصل گذشته راضی نیستند و این موضوع مسئولیت شورای شهر را بیشتر می‌کند .
رئیس شورای شهر بم تاکید کرد:طبق قانون شهرداری‌ها نمی‌توانند باشگاه‌داری کنند و فقط ملزم به تیم‌داری هستند.
غضنفرآبادی اظهارداشت:با توجه به اینکه اول آبان ماه مسابقات لیگ آغاز می شوند باید همکاری کرده و هر چه سریعتر شاکله تیم تشکیل شود .

پیشنهاد هیچ فرد سیاسی نیستم

در ادامه رضا آلبوغبیش سرمربی آبادانی پیشنهادی تیم فوتبال شهرداری بم با اشاره به رزومه حرفه‌ای خود گفت:هیچ شخص سیاسی بنده را حمایت نکرده و پیشنهاد هم نداده است و صرفا از گزینه هایی بودم که برنامه هایم را به مدیریت باشگاه تقدیم کرده ام.
وی توضیح داد:اگر صلاح بر این بود بنده مربی تیم باشم با تمام قوا و نیرو در خدمت تیم فوتبال شهرداری بم هستم اما باید اختیار تام داشته باشم و هیچ دخالت و سفارشی را هم نمی‌پذیریم.
سرمربی پیشنهادی تیم شهرداری بم بیان کرد:بنده ۱۳ سال به صورت مداوم در لیگ های دسته یک ،دو و سه کشوری به صورت کمک مربی، سرمربی و مربی فعالیت کرده ام.
وی بیان کرد:در هر تیمی که حضور داشته ام قول قهرمانی نداده ام اما تمام تلاشم را برای قهرمانی کرده ام.

مربیان بومی حمایت نمی‌شوند

در ادامه نشست حسین چهاردانگی از سرمربیان قبلی تیم شهرداری بم از نبود امکانات کافی در زمان سرمربیگری‌اش گلایه کرد و افزود: اهل حاشیه و تخریب نیستیم فقط سوالی که دارم این است چرا زمانی مربیان بومی روی کار می آیند سقف قرارداد ۳۰ میلیون می شود و خدمات دیگر مانند سفر با هواپیما و میوه و پاداش و آب معدنی دیگر وجود ندارد.
وی تصریح کرد:فوتبالیست های بومی بم باید حمایت شوند و دوست داریم در کنار مربی های غیربومی،مربیان بومی ما نیز رشد کنند زیرا در چند سال اخیر خروجی درستی برای تقویب بازیکن و مربی نداشتیم.
چهاردانگی ادامه داد:بنده به عنوان مربی بومی نه تنها حمایت نشده ام در تیم شهرداری بم سوخت هم شدم.

تیم فوتبال بم در فصل قبل بد بسته شد

مهران غلامشاهی که کاپیتان اسبق تیم شهرداری بم بوده نیز گفت:تیم فوتبال شهرداری بم در فصل قبلی بسیار بد بسته شد و مسوولین با من کاری کردند که۸ سال فوتبال را در خارج از بم بازی می‌کند.
غلامشاهی تاکید کرد:افرادی پشت پرده تیم هستند و فعالیت خرابکارانه و منفعت طلبانه دارند و این زد و بندها باعث ضربه خوردن به تیم می شود.
وی از انتخاب آل‌بوغبیش به عنوان سرمربی تیم به شدت انتقاد کرد و گفت:تیم فوتبال بم در شرایط کنونی به مربی و بازیکن بومی احتیاج دارد و تیم بامربی غیربومی به نتیجه نمی رسد.

وظیفه اصلی شهرداری اقدامات عمرانی است

محمد بنی اسدی سرپرست شهرداری و مدیرعامل تیم فوتبال شهرداری بم با اشاره به حفظ تیم در لیگ دسته دو که از اولویت های اصلی محسوب می‌شود ادامه داد:دو رویکرد می توان درنظر داشت یکی رویکرد عام که وظیفه اداره ورزش شهرداری همین است و در حد رسالت شهرداری نسبت به ورزش شهر ادا کرده باشد و به ورزش عام و همگانی بپردازد و اگر هم وارد بحث فوتبال می شود به صورت غیرحرفه ای حمایتی از آن داشته باشد و به وظیفه اصلی خود که اقدامات عمران شهری است بپردازد .
مدیرعامل تیم فوتبال شهرداری بم اظهارداشت:ایراداتی وجود دارد و ما باید با کمک و حمایت یکدیگر این مشکلات را حل کنیم.
وی بیان کرد:شهرداری می تواند از مربیان بومیان شهر استفاده کند و نتیجه هم مهم نباشد که در لیگ می‌مانیم یا سقوط می‌کنیم یا اینکه رویکرد حرفه ای داشته باشد و مهم باشد تیمی که برای آن سالیان سال زحمت کشیده و هزینه شده در چه جایگاهی قرار می‌گیرد.

به تصمیم گرفته شده احترام بگذارید

بنی اسدی تاکید کرد:انتظار می رود به تصمیم گرفته شده احترام گذاشته و اعتماد کنید ، جای گلایه هست اما نمی‌توان به صورت خودرای بود و از امروز فوتبال را به حاشیه برده و بگویید ما اجازه نمی‌دهیم زیرا مربی لیگ برتر هم اگر حمایت بومی ها را نداشته باشد موفق نخواهد بود .
وی گفت:رضا آل‌بوغبیش یکی از گزینه های سرمربیگری تیم است که دعوت شده و آیا سیاست کاری ایشان شنیده‌اید اینکه از ظرفیت بومی گری استفاده میکند یا خیر؟!بهتر است به نمایندگان و اعضای شورای شهر اعتماد کنید و ببینید جای گلایه باقی می ماند یا خیر !

اجازه نمی‌دهیم شورا به حاشیه برود

محمدتقی جهانپور از اعضای شورای شهر ضمن حمایت از نیروهای بومی گفت: بازکنان و مربیانی که امروز در صحن شورا حضور دارند همه از دلسوختگان فوتبال هستند و برای این تیم زحمت بسیاری کشیده اند ما اجازه نخواهیم داد کسی شورا را به حاشیه ببرد.
وی افزود: در جلسه ای منصور عزیزابادی را نماینده شورا برای نظارت بر تیم معرفی کردیم و بنده اعتقاد دارم اقای قلعه خانی عضو دیگر شورا هم باید برای بررسی مسائل حقوقی از طرف شورا در کنار آقای عزیزابادی قرار بگیرد.

لیگ شرق استان کرمان را مجدد راه اندازی نمایید

حامد سلجوقیان عضو و رئیس کمیسیون ورزشی شورای شهر نیز ادامه داد :این کمیسیون برای تیم فوتبال برنامه ریزی خواهد داشت زیرا دغدغه تیم فوتبال دغدغه ما نیز است اما بهتر بود این‌گونه صحبت‌های حاشیه ای در جایی دیگر مطرح می‌شد زیرا ما به آقای عزیزآبادی رای دادیم و هنوز هم اتفاقی نیفتاده است.
وی اظهارداشت: این رفتار حرفه ای نبود و پیشنهاد میشود فوتبالیست‌ها و پیشکسوت‌های فوتبال بم لیگ شرق استان کرمان را که حدودا دو سال تعطیل شده است را مجدد راه ندازی نمایند‌.

از گذشته چشم‌پوشی کنید

در ادامه حبیب قلعه خانی یکی از اعضای شورا توضیح داد: درد ورزش را می‌دانیم و باید از گذشته ها چشم پوشی کرد و به آینده نگاه کنیم زیرا هدف ما هم استفاده از نیروهای بومی است اما باید در این چارچوب اخلاق هم دیده شود.

انتخاب سرمربی حق مدیرعامل تیم است

منصور عزیزآبادی عضو و نماینده شورا در فوتبال عنوان کرد: بنده ۳۰ سال تجربه آموزش فوتبال را دارم و می‌دانم اینگونه احساساتی صحبت کردن خیلی خوب است اما باید واقعیت ها را ببینیم.
وی اضافه کرد: طبق وظیفه ای که از طرف شورا به بنده محول شده روزمه مربیان را دریافت و برای همه اعضا ارسال کردم و با توجه به رزومه های دریافتی آقای آل‌بوغبیش را به عنوان گزینه بهتر به مدیرعامل تیم معرفی کردم.
عزیزآبادی تصریح کرد: بنده به عنوان عضو شورا نظر می‌دهم و قانون را خوب و انتخاب سرمربی را حق مدیرعامل می‌دانم.
در ادامه محمدتقی جهان‌پور در پاسخ به صحبت های عزیزآبادی گفت: نظرات کمیسیون هم در صحن شورا به اطلاع بقیه اعضا می رسد و شما ناظر شورا هستید نه تصمیم گیرنده همچنین باید تمام صحبت‌ها و اتفاقات شفاف باشد.

خواهان شفافیت مالی مسابقات تیم فوتبال هستیم

در ادامه نشست علیرضا ریاضی عضو دیگر شورا خواهان شفافیت مالی تمام مسابقات تیم فوتبال بم شد که با استقبال محمد بنی اسدی سرپرست شهرداری و مدیرعامل تیم مواجه گردید.

از انتخاب تیم شهرداری بم پشیمان هستم

در پایان این نشست مجدد آل‌بوغبیش گزینه پینشهادی سرمربیگری شهرداری بم گفت: حس میکنم به بنده بی حرمتی شده و قربانی اختلافات داخلی بمی‌ها قرار گرفته ام بنابراین از سرمربیگری شهرداری بم انصراف میدهم
وی می گوید من جا نزدم اما شرایط خوب نیست و می‌روم تا دستتان آزاد باشد.
آل‌بوغبیش گفت: من با تیم شهرداری قرارداد امضا کردم ولی الان پشیمان هستم که بلافاصله بعد از این جمله مدیرعامل تیم واکنش نشان داده و می‌گوید هنوز هیچ قراردای بین ما امضا نشده، چرا می‌خواهید من را دروغگو جلوه دهید؟ این کار شما اصلا حرفه ای نیست.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=77854
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.