دادستانی بم به پروژه تقاطع غیرهمسطح دهبکری ورود کرد

کرمان‌نو- ساخت پل تقاطع غیرهمسطح دِهبَکری از توبع شهرستان بم با هدف حذف یکی از نقاط حادثه‌خیز استان کرمان از ۱۷ سال قبل آغاز شده اما هنوز تکمیل نشده است، این در حالی است که دادستان بم مقصر اصلی در تکمیل نشدن این پروژه را راهداری می‌داند و می‌گوید با متخلفان این پرونده با قاطعیت برخورد می‌شود.

به گزارش کرمان‌نو، منطقه گردشگری بخش دهبکری از مناطق زیبای هدف گردشگری استان کرمان است که در ایام تعطیل به ویژه نوروز به عنوان میزبان، تعداد زیادی از گردشگران را در خود جای می دهد.

این پل، محل تلاقی محور بم – دهبکری و مرغک است که جزو حادثه خیزترین مناطق استان کرمان محسوب می شود.
بهنام جعفری زاده دادستان بم در بازدیدی که به همراه فرماندار این شهرستان از پروژه تقاطع غیرهمسطح داشت در جمع خبرنگاران افزود: محور دهبکری به دارزین جز محورهای پرترددی است که به تناسب بار ترافیکی و حجم تردد زیاد بهسازی و ایمن سازی نشده است.
او اظهارداشت: به رغم گذشت حدود ۱۷ سال از آغاز پروژه تقاطع غیرهمسطح دهبکری، این طرح تاکنون به مرحله بهره برداری نرسیده است.
دادستان بم ادامه‌داد: مقصر اصلی، سازمان‌های متولی و در وهله نخست راهداری است که باید این پروژه را به پایان می رساند و تکمیل می کرد.
به گفته او تکمیل نشدن این پروژه موجب بروز تصادفات متعددی در این منطقه شده است.
دادستان بم با اشاره به حفظ حقوق عامه مردم افزود: در راستای صیانت و حفظ حقوق عامه پرونده ای در دادسرای بم تشکیل و مسئولان مربوط احضار شده اند و چنانچه ظرف مدت دوماه این پروژه (تقاطع غیرهمسطح) تعیین تکلیف نشود با قاطعیت با متخلفان برخورد خواهد شد.
قرار گرفتن دهبکری در مسیر تردد بم – جیرفت – بندرعباس و جیرفت – کرمان اهمیت خاصی به این پروژه داده و احداث این پل می‌تواند علاوه بر تسهیل در رفت و آمد وسایل نقلیه، موجب کاهش تصادفات در سه راهی دهبکری به بم و کرمان نیز بشود.
طبق اعلام پلیس راه تاکنون بیش از پنجاه نفر در این تقاطع جان خود را از دست داده اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=107554
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.