رییس کل دادگستری استان کرمان


دخالت کردن در امور قضایی با استقلال قوه قضاییه منافات دارد

کرمان نو- رییس کل دادگستری استان کرمان تاکیدکرد: مطالبه گری به حق به معنای دخالت کردن نیست، زیرا دخالت کردن در کارهای قضایی با استقلال قوه قضاییه منافات دارد

به گزارش کرمان نو حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی روز شنبه در نشست با ائمه شرق استان کرمان گفت: مطالبه گری به حق است اما هیچ کس نباید به خودش اجازه دهد که در کار دستگاه قضایی دخالت کند.

او اظهارکرد: روحانیون ظرفیت فرهنگی بزرگی در کشور به شمار می روند و فلسفه وجودی روحانیون همین مطالبه گری آن ها پیرامون مشکلات مردم است.

او بیان کرد: روحانیون به خصوص ائمه جمعه در بخش پیشگیری از وقوع جرم و ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه به کمک دستگاه قضایی در استان بیایند.

رییس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: با تعامل و هم فکری با ائمه جمعه می توان بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی که در دستگاه قضایی تولید پرونده می کند و باعث آسیب اجتماعی می شود را کنترل کرده و زودتر به نتیجه برسانیم.

حجت السلام حمیدی عنوان کرد: ابر هدف نظام جمهوری اسلامی خدمت به مردم و رضایتمندی مردم نسبت به این نظام است همچنین ائمه جمعه بلندگوی نظام و مردم محسوب می شوند که باید از عملکرد مسئولین نیز دفاع کنند

او توضیح داد: شرق استان کرمان مشکلات خاص خود را دارد یکی از آن ها وضعیت اقلیمی و گرمی آب و هوا است که شرایط کار در این منطقه را بسیار سخت تر کرده است.

او تصریح کرد: همجواری با استان های شرقی سیستان و بلوچستان و مرز ناخواسته یکسری مشکلات مانند قاچاق مواد مخدر و سوخت را دربردارد که این موضوع بسترساز یکسری مشکلات و معضلات دیگر می شود که سرریز این مشکلات شرق استان کرمان است

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی بااشاره به این مطلب که کار دستگاه قضایی دو بُعد کمی و کیفی دارد، خاطرنشان کرد: در بُعد کمی می توان با افزایش ساعات کاری، پیگیری پرونده ها در ساعات غیراداری و حرکت های جهادی اقدام کرد اما کیفیت کار در دستگاه قضایی در اجرای عدالت و احقاق حقوق مردم است.

او افزود:تحقق حق مردم بسیار سنگین و دشوار است و باید تلاش کنیم در هر دو بُعد به نحوی عمل کنیم که مردم از عملکرد دستگاه قضایی و نظام جمهوری اسلامی رضایت داشته باشند.

حجت الاسلام حمیدی اظهارکرد: ائمه جمعه در خطبه های نماز جمعه می توانند مشاوره عمومی داشته باشند ومسایل و مشکلات و همچنین آسیب های اجتماعی را مطرح کنند.

به گفته او راهکار رفع مشکلات امرزی جامعه ما راهکار قضایی نیست البته باید دستگاه قضایی باشد اما به عنوان آخرین راهکار نه اولین راهکار .

به گزارش کرمان نو رییس کل دادگستری استان کرمان روز شنبه در اولین سفر کاری خود به شرق این استان برای شرکت در مراسم معارفه دادستان بم شرکت و سپس نشستی با ائمه جمعه شرق استان کرمان برگزار کرد.

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=89852
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.