در بحث اشتغال جوانان روز، ساعت و لحظه برای ما مهم است

محمدجواد فدایی در نشست با مدیرعامل پست بانک ایران با تشکر از همکاری های پست بانک اظهارداشت: جای خوشحالی و امیدواری است که جایگاهی در روستاها برای عرضه خدمات و به ویژه در ایجاد اشتغال داشته باشیم.

آنطور که ایسنا نوشته وی افزود: در استان کرمان با بیکاری مواجه هستیم که این مشکل کل کشور است و نه فقط کرمان و نبود اشتغال، مهاجرت از روستاها و توسعه حاشیه نشینی را به دنبال دارد که مشکلاتی برای خود این افراد و شهرها به وجود می آورد.

فدایی ادامه داد: اگر در روستاها برای این افراد شغل ایجاد و خدمات عرضه می شد، دلیلی نداشت به حاشیه شهرها مهاجرت کنند و این مسوولیت ما را صدچندان می کند که وضع موجود را حفظ کنیم.

وی بیان کرد: حضور پست بانک به کاهش این مشکلات کمک می کند و آمادگی کامل را برای همکاری با پست بانک داریم که اشتغال در روستاها ایجاد، خدمات ارائه و وضعیت آن حفظ شود تا از مهاجرت جلوگیری کنیم.

استاندار کرمان گفت: ما دغدغه ایجاد اشتغال در روستاها را داریم و اگر نتوانیم در روستا شغل ایجاد کنیم، قاعدتا نمی توانیم در شهر هم برای این افراد شغل ایجاد کنیم و باید با تمام قوا سعی کنیم جوانان بیکار در شهرها و روستاها را مشغول به کار کنیم.

فدایی با تبریک انتصاب مدیر جدید پست بانک استان کرمان ادامه داد: مدیر جدید با انرژی و تمام توان در ایجاد اشتغال تلاش کند تا اگر عقب افتادگی هست، جبران کنیم و کار را هرچه بیشتر پیش ببریم.

وی در پایان از همکاری پست بانک در کنسرسیوم تامین منابع پروژه آب استان تشکر کرد، گفت: اما کار به طول انجامیده و برخی بانک ها مشارکت نامه را امضاء نکرده اند و امیدواریم با امضای آن در هفته آینده منابع مالی پروژه تامین شود.

«مسعود الهامی» مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان نیز در این جلسه گفت: پست بانک به روزترین خدمات الکترونیک را در دورترین روستاهای کشور ارائه می کند و در پروژه های توسعه ای کلان بخش «آی سی تی» نیز مشارکت دارد.

وی افزود: به سختی توانستیم در کارگروه اشتغال از فرصت های جدید اشتغالزایی در فناوری اطلاعات در راستای توسعه اقتصادی استفاده کنیم و بیش از 100 طرح را جذب و در ادامه روند کار به بانک ها معرفی شده اند که باید اعضای کمیته فنی و کارگروه اشتغال به این مسله کمک کنند.

اشتغال‌روستایی در صدر برنامه‌های اقتصادمقاومتی

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=21606
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.