در شورای ‌شهر یکشنبه چه گذشت؟

منصور ایرانمش نسبت خشکی درختان هشدار داد و گفت: خشک شدن درخت‌های شهر از مسائل حادی شده که سریعا باید در دستور کار  شورا و شهرداری قرار بگیرد. از زمانی که شهرداری فضای سبز را به شرکت‌ها واگذار کرده است، این اتفاق افتاده، شرکت ها نتوانستند به درختان رسیدگی کنند. مدیریت سازمان فضای سبز قبلا با شهرداری کل بود که در حال حاضر به شهرداری مناطق سپرده شده است. حتی سازمان پارک‌ها هم نظارتی بر این وضعیت ندارند، موازی کاری و تداخل در گوشه گوشه شهر دیده می‌شود.

ایرانمنش ادامه داد: آبیاری هم مشکلات خودش را دارد.اکثر کلان شهرها از پساب برای آبیاری استفاده می کنند اما این پساب در کرمان برای موارد دیگری استفاده می‌شود. وضعیت شبکه آب خام هم باید ساماندهی شود.

خدادای در این خصوص اعلام کرد که علت خشکی درختان را پیدا کرده ایماما فعلا راجب آن صحبت نمی‌کنیم.

شهرداری در پاسخ به ایرانمنش گفت:

متاسفانه هنگام زیرسازی بعضی خیابان ها مانند بلوار جهاد و هوانیروز، درختان هم زیرسازی شده‌اند کهدر حال حاضر در بلوار جهاد با حفرگودال هایی سعی کردیم مشکل ریشه درختان را حل کنیم. در بعضی از مناطق هم اصلا آب کافی برای آبیاری وجود ندارد که با تغییر آبدهی از شرب به چاه، باز هم زمان می برد تا درختان به وضعیت جدید عادت کنند.

عالم زاده ادامه داد: برای توسعه شبکه آب خام احتیاج به ۲۰میلیارد تومان است.ای سی چاه‌ها بالا رفته که از قوه اراده شهرداری خارج شده است.شاید دغدغه شهردار منطقه، درختان و فضای سبز نباشد به همین دلیل از هفته آینده کار رسیدگی درختان به سازمان پارک‌ها محول می شود. حفظ فضای سبز از توسعه آن اهمیت بیشتری دارد.

جشنواره تابستانه

عالم زاده هزینه های جشنواره تابستانه را یک میلیارد از محل بودجه فرهنگی اعلام کرد و ادامه داد ماباقی هزینه‌ها توسط اسپانسر پرداخت می‌شود.

که در این خصوص زهرا لری گفت: شرایط زیرساختی مانند آب شرب در شهر کرمان کامل نیست، کرمان فعلا مشکل آب دارد. از طرف دیگر فضاهای شهری هم شرایط خوبی ندارند، جدا از لجن‌ حوض‌های پارک پدر، شهربازی ما هم باعث خجالت است. ۱۴سال قبل جشنواره‌ای ایجاد شد که بعدها در مصاحبه هایی که از مردم شهرهای دیگر گرفتند، گفته شد که کرمان مانند دهی است که رنگش کرده اند. بسیاری از خیابان و کوچه های شهر احتیاج به لکه بری دارند، حتی رنگ آمیزی درست و حسابی برای جداول نداریم، بعد با این همه مشکل جشنواره‌ای تابستانه با دعوت از مردم شهرهای دیگر، در راه داریم. باید آبرو‌داری کرد، بهتر است مشکلات سریع حل شوند وگرنه این جشنواره بازخورد مناسبی نخواهد داشت.

مشکلات شهری

علی اکبر مشرفی دیگر عضو این شورا، در این جلسه گفت: بعضی از رفتگران از جاروهای پلیمری استفاده می کنند که اثرات آن به شدت سرطان زا است، رفتگران باید از جاروی مویی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: تعداد تصادفات میدان بیرم آباد بالا است که باید فکری برای آن صورت گیرد.

گلایه عضو جدید الورود از افزایش هزینه های شهرداری

فتح الله مویدی خطاب به شورا و شهرداری گفت: عملکرد شورا و شهرداری باید ارزیابی شود تا رضایت مردم را از کارهای انجام شده را بسنجیم. وی ادامه داد: افزایش قیمت ها بیش از حد ماده های قانونی است، مردم راضی نیستند.

شهردار در پاسخ به مویدی گفت: مجموعه پروانه های امسال شهرداری ۴۱۶ نفر بوده است و  درآمد شهرداری هم  در این مدت کمتر نشده است. ۴۱۶نفر نشان از نارضایتی مردم از شهرداری نیست.

هزینه پروانه شاید افزایش پیدا کرده باشد اما شهرداری درآمدش را از پرداختی های مردم به دست می آورد.در عین حال نرخ خدمات شهرداری شهر کرمان از شهرهای دیگر استان پایین تر است، به هر حال زندگی کردن در کلان شهر بها دارد.

در حال حاضر ماهی ده میلیارد تومان(با تهاترهای انجام شده) به خاتم داده می شود تا سال دیگر همه پروژه‌های شهر  تکمیل شوند.

در ادامه نایب رئیس، سخنگو، نماینده شورا شهرستان به مدت یک ماه (اول شهریور ماه انتخابات هیات رئیسه سال سوم شورا) انتخاب شدند.

با رای گیری اعضا

رامین ارجمند با ۶رای موافق ۳ممتنع و ۲مخالف به عنوان نایب رییس شورا انتخاب شد.

سردار چناریان هم با ۷رای موافق ۳مخالف و یک سفید به عنوان سخنگو شورا انتخاب شد.

میرحسینی با ۸رای موافق ۲مخالف و یک ممتنع به عنوان نماینده شورای شهرستان انتخاب شد، مشرفی دیگر عضو این شوراست.

دیگر برنامه این جلسه تعیین تکلیف اعضای کمیسیون ها بود که

کمیسیون خدمات شهری با بهداشت و محیط زیست ادغام شد و  خدادای.حسن زاده.فرشاد.مویدی به عنوان اعضا آن انتخاب شدند.

کمیسیون حقوق، نظارت و بازرسی از برنامه و بودجه جدا شد که مویدی .مشرفی . لری . ایرانمنش به عنوان اعضای آن انتخاب شدند.

مویدی عضو اضافه شده به کمیسیون برنامه و بودجه بود و کمیسیون معماری، شهرسازی و عمران هم با چارچوب قبلی به کار خود ادامه می دهد.

کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زنان و وزرش هم نیاز به جلسات بیشتری برای تصمیم گیری داشتند که انتخاب اعضا آن به جلسات دیگر موکول شد.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=29956
1 نظر
  1. حسبن رمضانی نژاد می گوید

    سلام من حسین رمضانی نژادهستم واقعا تشکرمیکنم که واقعا رفسنجان تا حالا شهرداری به زحمتکشی شماندیده است من از طرف مردم تشکر میکنم و اینجانب ایثارگر و جانباز هم هستم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.