آخرين جزييات از ماجراى [مادر فوت شده] در بيمارستان پيامبر اعظم

در پی انتشار خبر مرگ مادر جوان در بیمارستان پیامبر اعظم «کرمان نو» طی گزارشی به بررسی این حادثه تلخ پرداخت و با خانواده مادر فوت شده صحبت کرد. همچنین صحبتهای دکتر «رشیدی نژاد» معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی  در این زمینه منعکس شد. برای آگاهی بیشتر از این حادثه تلخ با رئیس بیمارستان پیامبر اعظم به گفتگو نشستم.

 دکتر «فرهاد اشافی» می گوید که روز یکشنبه ۱۴ آذر با حضور معاون درمان دانشگاه جناب «دکتر رشیدی نژاد»، مدیر درمان تامین اجتماعی جناب «دکتر فخر»، مسئول پزشکان زنان بیمارستان «خانم دکتر ثانی»، مامای مسئول بیمارستان و بنده جلسه ای تشکیل شد، همچنین برخی از اعضای هیات علمی دانشگاه مثل «خانم دکتر میرزایی» متخصص زنان و فوق تخصص پری ناتولوژی (متخصص قبل از تولد)هم در جلسه حضور داشتند.

اشافی ضمن ابراز تاسف شدید از این اتفاق گفت : «ما در سال۶۴۰۰ مورد زایمان طبیعی و سزارین در بیمارستان انجام می دهیم، در حالیکه آمار بیمارستان افضلی پور با  تعدا د مراجعه کننده بالا ۶۱۰۰ مورد است. اما حتی یک مورد مرگ هم پیش آید بشدت تحت تاثیر قرار می گیریم. مرگ مادر باردار و البته هر مرگی دردناک است. رسالت بیمارستان این است که بیمار را بیاورد بیمارستان و خدمت رسانی به او شود و بهبود یابد. اگر یک مورد از ۶۴۰۰ مورد در سال پیش آید برای ما بسیار مهم است و  تا آخر پیگیری می کنیم. راهکارهای اصلاحی را اگر نیاز باشد انجام می دهیم که تکرار نشود.»

به گفته اشافی ماحصل جلسه متخصصان و صاحب نظران خارج از بیمارستان در مورد مرگ «نرگس ملازاده» این بود که احتمال دی آی سی( نوعی اختلال خونی ) برای بیمار مطرح است.

 او افزود برای بررسی علت دی آی سی باید صبر کنیم تا گزارش پزشکی قانونی مشخص شود. بسیار پیگیر هستیم. با توجه به نظر پزشکی قانونی تصمیم خواهیم گرفت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=7463
3 نظرات
  1. محمدرضا منصوری می گوید

    رییس بیمارستان پیامبر اعظم ص باید یه بیانیه بده واز ماماها زحمتکش بیمارستان دفاع کنه چون آنچه از مستندات وبررسی ها بدست اومده هیچ قصوری متوجه ماماها نیست و این قشر مظلوم واقع شدند
    و یک سخن با مردم همیشه در صحنه لطفا لطفا در مورد موضوعی که اطلاعات دقیق ندارید اظهار نظر و فحاشی نفرمایید بذارید اهل فن و مراجع ذیصلاح علت دقیق مرگ رو مشخص کنند اگر ماماها مقصر بودند اونوقت نظر صحیح بدین

  2. http://payambarazam.tamin.ir/ می گوید

    سايت بيمارستان پيامبر اعظم(ص) كرمان
    http://payambarazam.tamin.ir/

  3. آ-همتی می گوید

    آره بابا مقصر اصلی بیمارها هستن طفلک پزشکان عصبی و پرستارهای کم حوصله و همیشه خسته گناهی ندارن که! من توی بیمارستان افضلی پور یه خانم بیست ساله رو دیدم که بدلیل خونریزی شدید فوت کرد و حتی به اتاق عمل و احیا هم نرسید روی تخت توی اتاق از فرزندش وداع کرد!چرا این اتفاقها توی بیمارستانهای خصوصی انفاق نمیفته چرا توی بیمارستانهای خصوصی پرستارها و کل کادر با لبخند با بیمارها صحبت می کنند واقعا علت چیست؟!من چند وقت پیش پسرم رو بردم بیمارستان پیامبر اعظم پیش خانم دکتر استوار متخصص کودکان ، پسرم که نمیخواست معاینه بشه مقاومت کرد و کفشش خورد به پای مبارک خانم دکتر.خانم دکتر محترم با مواد ضد عفونی ،شلوارش رو تمیز کرد و با خشنونت گفت خانم بچه ت رو بگیر! واقعا این برخوردها بچه ها رو از دکتر رفتن میترسونه از اون به بعد من به خودم قول دادم که دیگه اینجور جاها خودم و بچه م دکتر نریم فقط مطبهای خصوصی و بیمارستانهای خصوصی .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.