راه‌اندازی یک جاده چند سال زمان می‌خواهد؟| ۸ سال انتظار برای تکمیل جاده راور- کرمان

مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان کرمان دلیل زمان بر بودن پروژه جاده راور- کرمان را کمبود منابع مالی عنوان کرد.

راور را گذرگاه آستان قدس رضوی می دانند. هرسال مسافران بسیاری از شهرهای مختلف استان کرمان و استان های همجوار برای سفر به مشهد مقدس راه راور را در پیش می گیرند.

راهی که از شهر چترود شروع می شود در ادامه به راور و پس از آن به دیهوک می رسد و کرمان را به خراسان جنوبی متصل می‌کند.

راهی که بخش زیادی از آن  یک طرفه بوده و  پیچ و خم های فراوان آن مشهور و مشکلات آن در خاطر تمامی مسافران نقش بسته است.

در این میان راوری ها که این مسیر ۱۳۵ کیلومتری  راه اصلی سفر آن‌ها به مرکز استان یعنی کرمان است سال ها چشم انتظار سفری راحت و بی دردسر هستند.

در حالی که کار بازسازی این مسیر از سال ۹۱ شروع شده اما پس از گذشت ۸ سال هنوز بخش هایی از آن باقی مانده است.

۲۱ آبان ۹۸ نیز وزیر راه و شهرسازی در بازدید از این جاده قول مساعد اتمام ۴۰ کیلومتر دیگر از آن را تا پایان سال و اتمام کل پروژه را تا نیمه اول امسال داده و اظهار داشت: از پیمانکاران این محور حمایت ویژه می کنیم و همچنین اختصاص بودجه در جهت اتمام پروژه در نظر داریم.

حاجی زاده مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان کرمان می‌گوید: برای بازسازی و تکمیل این مسیر از چترود به راور و در ادامه به سمت دیهوک ۷ قرارداد به امضا رسیده است.
او توضیح می دهد در مسیر چترود به راور به طور کامل قرارداد داریم هر چند بنا به دلایلی مثل مشکلات قراردادی و مالی در پیشرفت کار اخلال ایجاد شده بود که رفع شد.

حاجی زاده ادامه داد: در قسمت راور به سمت دیهوک نیز ۹۵ کیلومتر در حوزه استان کرمان است که حدود ۴۰ کیلومتر آن انجام شده و برای مابقی آن نیز قرارداد به امضا رسیده است.

وی افزود: برای ادامه مسیر راور-دیهوک به دنبال احداث مسیر جدیدی هستیم که نسبت به مسیر فعلی کوتاه تر است.

مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان کرمان در مورد زمانبندی اتمام پروژه ها گفت: این موضوع به منابع مالی بستگی دارد اما قرارداد ما تا پایان سال ۱۴۰۰ است البته در صورت تامین منابع مالی.

وی ادامه داد: قرارداد ها مربوط به سال ۹۱ است که اخیرا مشکل فنی در آن ها وجود داشته که با ۲ سال و نیم پیگیری از طریق شورای عالی فنی کشور حل شد و امکان پرداخت تعدیل به پیمانکاران بر اساس نرخ های زمان انجام کار امکان پذیر شد.

مدیر کل راه و شهرسازی شمال استان کرمان ابراز امیدواری کرد به  شرط تامین اعتبار تا پایان سال محور راور – کرمان به پایان برسد.

با پیگیری های انجام شده آسفالت و تکمیل قسمت هایی از باند دوم جاده راور_کرمان آغاز شد

مالک اژدری فرماندار راور در توضیح روند کار مسیر می‌گوید: با پیگیری های انجام شده و با آغاز آسفالت قطعه دوم مسیر راور به چترود در کیلومتر ۲۸ (گردنه گچی تا روستای دارستان) و نصب علایم و خط کشی این مسیر آماده بهره برداری خواهد شد.

فرماندار راور عنوان کرد: در قطعه چهارم این جاده نیز از حسین آباد از سمت چترود پیمانکار کار ساخت پل ها را آغاز نموده که تا دوراهی باب نیزو آسفالت آن انجام خواهد شد که رفت و آمد از کف رودخانه به مسیر ساخته شده انتقال می یابد.

اژدری در ادامه گفت: پیمانکار قطعه گردنه خراسانی نیز در حال کار است و با پیگیری صورت گرفته دو پیمانکار دیگر این مسیر نیز از بعد از دوراهی هجدک به سمت دارستان و همچنین مسیر راور به دربند (مسیر مشهد مقدس) نیز از هفته های آینده کار خود را آغاز خواهند کرد.

فرماندار راور دلیل زمان بر بودن پروژه را کمبود منابع مالی عنوان کرده و گفت: امیدواریم با تامین منابع مالی تا ۵ ماه آینده در مسیر راور-چترود  حداقل ۲۰ کیلومتر بهره برداری شود و قریب به ۷۰ درصد مسیر دوبانده می شود.

WhatsApp Image 2020 06 07 at 14.41.55 1

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=50729
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.