رییس کل دادگستری کرمان:


رسانه گریز نیستم

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت:رسانه‌ها را یار دوازدهم دستگاه قضایی می‌دانم و بر این موضوع باور و اعتقاد دارم و به هیچ وجه رسانه گریز نیستم.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی گفت: رسانه حق دارد که درخواست‌های به حق مردم را از مسئولان پیگیری کند و همه باید به نقش مطالبه گری رسانه در جامعه توجه داشته باشند و این حق رسانه‌ها را به رسمیت بشناسند.

او می گوید: رسانه‌ها را یار دوازدهم دستگاه قضایی می‌دانم و بر این موضوع باور و اعتقاد دارم و به هیچ وجه رسانه گریز نیستم.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان گفت: حرف محرمانه‌ای از مردم نداریم و رسانه‌ها نیز مورد اعتماد دستگاه قضایی هستند و از این رو تلاش می‌کنیم که ارتباطات رسانه‌ای دادگستری کل استان کرمان توسعه یافته و زمینه حضور اصحاب رسانه در جلسات به صورت مستمر و بیش از پیش فراهم شود.

به گفته حجت الاسلام حمیدی رسانه‌ها می‌توانند کمک کننده و یار مدیران باشند و این مهم در تمامی دستگاه‌ها صدق می‌کند.

او اصحاب رسانه را سخنگوی مردم و طرح کننده خواسته‌های به حق مردم از دستگاه قضایی و سایر دستگاه‌ها دانست و گفت: سختگیری برخی مدیران در رابطه با رسانه‌ها موجب شده که مردم حرف‌های خود را در کف خیابان مطرح کنند و زمینه سوء استفاده رسانه‌های معاند فراهم شود، زیرا زمانی که راه قانونی برای طرح مطالبات و درخواست‌های مردم بسته شود، راه برای رسانه‌های معاند باز می‌شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان بر پرهیز از خودسانسوری نیز تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت رسانه برای تبیین خدمات انجام شده در جامعه و در بین مردم استفاده شود و از این رو رسانه‌ها یار و مددکار دستگاه‌ها برای تبیین خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌روند.

حجت الاسلام حمیدی گفت: باید خدمات انجام شده به مردم گفته شود، زیرا امروز دشمن به دنبال آن است که مسئولان و نظام جمهوری اسلامی را ناکارامد جلوه دهد و از این رو رهبر معظم انقلاب اسلامی، موضوع جهاد تبیین را مورد تاکید قرار داده اند.

او می گوید: جهاد تبیین به معنای ان است که مدیران با استفاده از ابزار رسانه عملکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی را به مردم اطلاع رسانی کنند و باعث توسعه امید در جامعه شده و در مقابل سیاه نمایی دشمنان ایستادگی نمایند.

رییس کل دادگستری استان کرمان، گفت: آسیب شناسی اقدامات انجام شده و دلایل نارضایتی مردم از برخی خدمات نیز باید با همکاری رسانه‌ها مشخص گردد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی گفت: امروز کار مهم دستگاه قضایی این است که اعتماد عمومی را با عملکرد، رفتار و گفتار خود به جامعه برگرداند و در این رابط قضات، روسای دادگستری ها، دادستان‌ها و … باید پای کار بیایند و اعتماد مردم به دستگاه قضایی را ترمیم کنند.

عالی‌ترین مقام قضایی استان کرمان می گوید: کاستی‌های موجود در روند رسیدگی به پرونده‌ها نیز باید طرح دلایل به مردم اطلاع رسانی شود؛ به عنوان نمونه اگر مردم بدانند که دستگاه قضایی افزایش ورودی پرونده‌ها روبرو است؛ دلایل اطاله دادرسی را درک می‌کنند و البته در کنار این موارد دستگاه قضایی نیز باید تلاش کند که این مسائل در اسرع وقت برطرف شود.

حجت الاسلام حمیدی، مطالبه گری رسانه‌ها در حوزه‌های اقتصاد و معیشت و توسعه اقدامات حوزه پیشگیری از وقوع جرم را در کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی موثر دانست و گفت:مدیران نباید انتظار داشته باشند که رسانه‌ها کم کاری‌های آن‌ها را توجیه کنند، اما باید با اطلاع رسانی صحیح، اقدامات منطقی انجام شده را با وجود نیروی انسانی و امکانات موجود به مردم اعلام کرد.

او گفت: رسانه‌ها را امانت دار می‌دانیم و بر این اصل معتقدیم که رسانه‌ها حرف مردم را به طور دقیق به دستگاه قضایی و اقدامات دستگاه قضایی را نیز به شکل دقیق در جامع مطرح می‌کنند؛ مگر آنکه خلاف این موضوع به اثبات برسد.

به گفته رییس کل دادگستری استان کرمان اصل مطالبه گری در جامعه صحیح و مورد قبول است، اما اینکه افرادی مسائل شخصی خود را به عنوان مطالبات عمومی مردم مطرح کنند، پذیرفته نیست.

حجت الاسلام حمیدی گفت: معتقدیم رسانه‌ها با امانت و سلامت مسائل را مطرح می‌کنند و از این رو دستگاه قضایی نیز با رعایت امانت و صداقت در مسیر خدمت به مردم گام بر می‌دارد ودر هر جایی که امکان ارائه خدمت وجود نداشته باشد، دلیل آن را صادقانه با مردم در میان خواهیم گذاشت.

رییس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر این مطلب که انتقاد نباید به مشکلات عمق ببخشد و باید سازنده و همراه با ارائه راهکار باشد، گفت: در دستگاه قضایی از انتقادات سازنده رسانه‌ها نیز استقبال کرده و تلاش می‌کنیم که مشکلات را برطرف کنیم و در هر کجا که امکان رفع مشکلات نباشد نیز دلایل آن را به رسانه منتقد اعلام خواهیم کرد.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=89385
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.