رفع محدودیت‌های کرونایی منوط به تغییر رنگ‌بندی شهرهاست

استاندار کرمان گفت: هیچ طرح جدیدی برای اینکه زودتر محدودیت ها برداشته شود نیست به جز اینکه رنگ بندی شهرها تغییر کند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، علی زینی وند درباره لغو یا تمدید محدودیت های کرونایی در استان کرمان اظهار کرد: از آذرماه ۹۹ که پیک سوم کرونا رخ داد، طرحی با عنوان طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها در کشور مصوب شد که براساس رنگ بندی شهرها اجرا می شود.

وی افزود: رنگ بندی شهرها براساس تعداد بستری های کرونایی به نسبت جمعیت است و شاخص تعریف شده، بنابراین این موارد کاملا روی سامانه مرکزی تحلیل و اعلام می شود و محدودیت ها براساس رنگ بندی تغییر پیدا می کند.

زینی وند تصریح کرد: اگر اکنون شهری دارای وضعیت قرمز و نارنجی است، محدودیت ها گسترده است، اگر در گروه زرد قرار بگیرد، بخشی از محدودیت ها برداشته می شود و اگر آبی شود، تقریبا روال فعالیت صنوف و مردم عادی می شود.

استاندار کرمان بیان کرد: اعمال محدودیت بستگی به مردم هر شهر دارد و اگر همکاری کنند و موج کرونا زودتر در شهرشان بشکند و رنگ شهر به لحاظ تناسب بستری ها به جمعیت تغییر کند، محدودیت ها خود به خود برداشته می شوند و تا زمانی که وضعیت قرمز باشد (که اکنون کرمان قرمز است) محدودیت ها پابرجاست.

وی درباره همکاری مردم در روزهای اخیر افزود: همکاری مردم نسبتا خوب است اما رضایت بخش نیست و مردم مقداری عادی انگاری می کنند و ما ناگزیر از اهرم های جریمه و برخوردهای سلبی استفاده می کنیم زیرا هیچ راهی نداریم.

استاندار کرمان تصریح کرد: برخی از بیمارستان های ما دارد پر می شود و مرگ و میر متاسفانه بعد از چند ماه در روزهای گذشته دو رقمی شد و نگران هستیم و محدودیت ها را به شدت اعمال می کنیم و راهی غیر از این نداریم.

وی بیان کرد: هیچ طرح جدیدی برای اینکه زودتر محدودیت ها برداشته شود نیست به جز اینکه رنگ بندی شهرها تغییر کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=68526
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.