طی سال های ۹۳ تا ۹۹ صورت گرفت؛


رهایی ۶۷ محکوم به قصاص با ورود شوراهای حل اختلاف استان کرمان

رییس شوراهای حل اختلاف استان کرمان گفت: تاکنون تعداد ۶۷ فقره پرونده قتل با ورود شوراهای حل اختلاف استان کرمان و اعلام رضایت منجر به سازش شده است و محکومان از قصاص رهایی یافته اند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “مهدی تقی زاده” امروز ۱۳ شهریورماه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: شورای حل اختلاف با هدف بهره گیری از مشارکت های مردمی، ایجاد فرهنگ صلح و سازش، رفع اختلافات از طریق کدخدا منشی، تلاش برای حل و فصل دعاوی از طریق مذاکره و ایجاد مصالحه بین طرفین و پیشگیری از طرح برخی دعاوی ساده در مراجع قضایی از سال ۸۱ فعالیت خود را در حالی آغاز کرده که مهمترین وظیفه ذاتی آن توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه و رسیدگی به اختلافات مردم است.

وی ادامه داد: ۲۲۸ شعبه شورای حل اختلاف شهری و ۸۹ شعبه شورای حل اختلاف روستایی در استان کرمان داریم که با فعالیت هدفمند این شوراها از بار پرونده های ورودی به دادگستری ها به میزان چشمگیری کاسته شده است.

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: عملکرد شوراهای حل اختلاف استان کرمان همچنین نشان می دهد که نسبت پرونده های سازش شده به پرونده های قابل صلح  شعب شوراهای حل اختلاف استان کرمان از سال ۹۳ تا پایان سال ۹۹ به طور متوسط ۴۳ درصد بوده است.

وی بیان کرد: در چند سال گذشته ۱۷ هزار و ۵۰۸ پرونده وارد شوراهای حل اختلاف ویژه زندان ها شده که از این تعداد ۹۸۴۴ پرونده با صلح و سازش مختومه شده و ۴۳۲۶ مددجو توسط شوراهای حل اختلاف از سطح زندان های استان آزاد شده اند.

رییس شوراهای حل اختلاف استان کرمان افزود: تاکنون تعداد ۶۷ فقره پرونده  قتل با ورود  شوراهای حل اختلاف استان کرمان و اعلام رضایت منجر به سازش شده است و محکومان از قصاص رهایی یافته اند.

وی اظهار کرد: شوراهای حل اختلاف ویژه زندان در سال ۹۹ موفق شدند از حیث سازش پرونده های شعب زندان، رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده و در رابطه با سازش پرونده های حقوقی و کیفری نیز شورا ها رتبه چهارم کشوری را کسب کرده اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=76022
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.