سال ۱۴۰۰


زمین‌های دولتی به ارزش ۸ هزار میلیارد ریال در کرمان به بیت‌المال اعاده شد

رییس کل دادگستری کرمان گفت: سال گذشته به همت اعضای شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان افزون بر یک هزار و ۲۸۸ هکتار زمین دولتی تصرفی به ارزش بیش از هشت هزار میلیارد ریال به بیت المال اعاده شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، یدالله موحد روز چهارشنبه در تشریح این خبر افزود: ارزش تقریبی این زمین ها را هشت هزار و ۱۸۶ میلیارد و ۹۸۰ میلیون و ۴۶۰ هزار ریال بوده است که با تشکیل و رسیدگی به ۲ هزار و ۴۲۷ پرونده به بیت المال اعاده شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۹۴۸ پرونده مرتبط با زمین خواری و تصرف غیرقانونی اراضی منجر به صدور رای قضایی شده است اظهارداشت: در این زمینه یک هزار و ۴۶۹ متهم نیز به دستگاه قضایی احضار شدند.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان یادآور شد: به همت اعضای شورای حفظ حقوق بیت المال استان و با صدور احکام قاطع قضایی ۳۶۰ مورد قلع و قمع مستحدثات در اراضی تصرف شده نیز انجام شد.
موحد تصریح کرد: اقدامات انجام شده در حوزه حفظ حقوق بیت المال در استان کرمان با پیگیری دستگاه قضایی و همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، جهادکشاورزی شمال و جنوب استان، راه و شهرسازی شمال و جنوب و منابع طبیعی شمال و جنوب استان انجام شده است.
رییس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه‌های دولتی استان مسئول حفاظت و صیانت از اراضی دولتی در اختیار خود هستند و هیچ کوتاهی از مدیران پذیرفته نیست عنوان کرد: دستگاه‌ها موظف شده اند پیشنهادها و برنامه خود را برای تعیین تکلیف زمین های دولتی در سال ۱۴۰۱ ارائه کنند و حتما دستگاه قضایی استان پیگیری لازم در این حوزه انجام خواهد داد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=86847
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.