زیرساخت‌های نگهداری معتادان متجاهر متناسب با نیاز استان کرمان نیست

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در حوزه نگهداری و درمان معتادان متجاهر تلاش‌های زیادی انجام شده با این وجود زیرساخت‌های نگهداری این معتادان متناسب با نیاز استان نیست.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، سردار عبدالرضا ناظری با بیان اینکه مواد مخدر و قاچاق آن یکی از معضلات و تهدیداتی است که استان کرمان با آن مواجه است، اظهار داشت: موقعیت جغرافیایی و همجواری استان کرمان با استان‌هایی که در مجاورت کشوری قرار دارند که بیش از 90 مواد مخدر دنیا در آنجا کشت می‌شود و ترانزیت این مواد از مسیر کشور ما توسط سوداگران مرگ، این استان را در موقعیت حساسی قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه کشور جمهوری اسلامی در مقابله با این پدیده شوم در دنیا تنها است، بیان کرد: شاهد بودیم که در سنوات قبل که معاندین و استکبار جهانی در کشور محل کشت این مواد مستقر شده بودند، ترویج و کشت مواد مخدر افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه کشور ما در مقابله با این پدیده شوم شهدای زیادی را تقدیم کرده است، گفت: برخورد جدی و موثر با این پدیده شوم عزم مردمی را می‌خواهد، به ویژه در حوزه کاهش تقاضا مردم به ویژه خانواده‌ها باید مشارکت بیشتری را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی با تمام توان با کمک سایر سازمان‌های امنیتی و سپاه و با پشتیبانی دستگاه قضائی برای مقابله با سوداگران مرگ در حال تلاش است و برخوردهای خوبی هم داشته، افزود: استان کرمان در دو سال قبل در مقابله با اشرار و قاچاقچیان مسلح مواد مخدر کارنامه درخشانی داشته و رتبه برتر کشور را در کشفیات مواد مخدر به‌دست آورده است.

ناظری با بیان اینکه بیش از 60 درصد ‌مواد مخدر کشور از مسیر استان کرمان عبور می‌کند، گفت: به نوعی کسانی که در عرصه مقابله با مواد مخدر تلاش می‌کنند به نوعی همان مدافعان سلامت بوده که با تمام وجود در حال مجاهدت هستند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه نگهداری، جمع‌آوری و درمان معتادان متجاهر سازمان‌های متولی در استان تلاش‌های زیادی انجام شده، افزود: با این وجود نیاز به وجود زیرساخت‌های بیشتری متناسب با نیاز استان است.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه امروز وجود و وفور معتادان متجاهر در سطح شهرها برای مردم آزاردهنده است، ادامه داد: برنامه‌ریزی‌هایی در این ارتباط انجام شده و دستگاه‌های متولی مشغول راه‌اندازی کمپ ماده 16 و اردوگاه‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه فرمانداران در شهرستان‌ها باید محل نگهداری معتادان متجاهر را در دستور کار داشته باشند، بیان کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر هم برای نگهداری این معتادان هزینه‌ها و اعتبارات لازم را پرداخت می‌کند.
فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به لزوم برخورد با خرده فروشان، گفت: کمک به برخورد، دستگیری و خارج کردن خرده فروشان از چرخه جرم نیازمند مشارکت همه مردم است.

وی با بیان اینکه کویر را با برنامه‌ریزی‌های خوبی که در دو سال قبل انجام شد، برای قاچاقچیان و تردد اشرار مسلح ناامن کردیم، افزود: از طریق ظرفیت‌هایی که در شرق استان ایجاد شده، پوشش کامل و رصد دقیق ‌در این حوزه در حال انجام است.

ناظری ادامه داد: امروز برای کنترل محورها و برای جلوگیری از معطلی مردم در ایست بازرسی و گلوگاه‌ها نیازمند تجهیزات الکترونیک و هوشمند و امکانات هستیم، که در دستور کار استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه تمام توان و همت خود را در چهل ساله اول انقلاب گذاشتیم، گفت: در گام دوم انقلاب نیز بنا داریم در استان کرمان که در خط مقدم مقابله با مواد مخدر در کشور است، با استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان با تاسی از شهدای والامقام حاج قاسم سلیمانی و شهید کویر شهید توسنگ با مجهز شدن به سیستم‌های به روز و مشارکت مردم گام‌های بلندی را برای ریشه کن کردن مواد مخدر برداریم.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=90642
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.