فرمانده انتظامی استان کرمان خبر داد


ثبت ۵۴ هزار جریمه طی ۲ هفته برای تخلفات رانندگی در استان کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در ۲ هفته اخیر، ۵۴ هزار جریمه برای تخلفات رانندگی افراد از سوی کارکنان راهنمایی و رانندگی ثبت شده است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فرشید، فرمانده انتظامی استان کرمان امروز به مناسبت هفته نیروی انتظامی سال ۱۴۰۲ در جمع اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد شهداء، جانبازان، رزمندگان، ایثارگران گفت: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، خدمات پلیس در لایه‌های مختلف و ابعاد مختلف امروز بر همه مردم روشن شده است.

او افزود: هفته انتظامی امسال با شعار شهروند قانون مدار، پلیس خدمتگزار از ۱۳ مهر آغاز و  تا ۱۹ مهر ادامه دارد.

فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: در بحث قانونمداری بایستی همراه سازی و آگاهسازی صورت گیرد، از جمله در بحث ترافیک شهری که همه دستگاه‌ها دخیل هستند  و از طرفی در بحث ترافیک و تصادفات درون‌شهری و برون‌شهری چه سازمان‌هایی نقش دارند؟ که باید مطالبه گیری انجام شود.

او بیان داشت: در ۲ هفته اخیر ۵۴ هزار جریمه برای تخلفات رانندگی افراد از سوی کارکنان راهنمایی و رانندگی ثبت شد که جای نگرانی و تاسف وجود دارد که اگر رانندگان قوانین و مقررات رانندگی و ترافیکی را رعایت کنند، شاهد ترافیک و تصادفات درون شهری و برون شهری نخواهیم بود.

سردار فرشید گفت: در هفته انتظامی، اقدامات و خدمات مختلفی را از جمله: نمایش اقتدار نیرو‌های پلیس، تجلیل از خانواده شهدا و ارائه ماموریت‌های مختلف به مردم  را در دستور کار داریم که تلاش می‌کنیم مردم را همراه خودمان داشته باشیم؛ چون باهمراهی مردم احساس امنیت و آرامش بیشتری داریم.

کرمان جز سه استان برتر در کشف جرائم رایانه‌ای

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در حوزه جرائم رایانه‌ای با افزایش ۱۵ درصدی جرائم روبرو و با تلاش پلیس فتا ۸۴ درصد جرائم را کشف کرده‌ایم و جزء سه استان برتر در کشف این جرائم در کشور بودیم.

 فرمانده انتظامی استان کرمان با گلایه از رفتار ترافیکی شهروندان گفت: در طرح ویژه ترافیکی که در شهر کرمان آغاز کردیم، همکاران ما طی دو هفته اخیر بیش از ۵۴ هزار جریمه ثبت کردند و فراموش نکنیم برای آرامش مردم در مأموریت‌های مختلف جانمان کف دستمان است و در سال جاری در کشور بیش از ۵۰ پلیس تقدیم شده است.

او با اشاره به نام‌گذاری ایام هفته انتظامی با عناوین خاص و هدف‌مند گفت: در روزهای اخیر برخورد با خرده‌فروشان و معتادین متجاهر را به‌منظور تأمین امنیت دانش‌آموزان در اطراف محیط‌های آموزشی و مسیرهای تردد در قالب طرحی ویژه آغاز کردیم و همچنان ادامه دارد.

 سردار فرشید تصریح کرد: در بیش از ۱۰۰ مقر انتظامی ارتباط الکترونی با دستگاه قضائی را برقرار و بیش از ۸۰ درصد پرونده‌ها از این طریق ارسال می‌شود همچنین ارتباط الکترونیک با پزشکی قانونی را نیز داریم و در پلیس +۱۰ بیش از ۳۵ خدمت به مردم و بیش از ۳۰ خدمت در نرم‌افزار “پلیس من” به مردم ارائه می‌شود.

 او اضافه کرد: برای جلب‌اعتماد بیشتر مردم سامانه ۱۹۷ راه‌اندازی شده که قطعاً بعد از پیگیری مطالبه مردم و اصلاح و بهبود روش‌ها می‌توانیم اعتماد مردم را افزایش دهیم و در همین راستا اقدامات ایجابی و فرهنگ‌سازی پلیس بیش از ۲۵۰۰ جلسه با مدارس، ادارات و سایر جوامع هدف بوده است.

 سردار فرشید با اشاره به خدمات مشاوره‌ای در کلانتری‌ها برای جلوگیری از تشکیل پرونده قضائی گفت: در یک سال اخیر بیش از ۲۱ هزار و ۸۰۰ پرونده به مشاوران و مرکز مشاوره پلیس ارجاع شده و ۶۸ درصد منجر به صلح و سازش شده است.

او در تشریح عملکرد پلیس نیز گفت: از سال گذشته تا کنون بیش از ۷۸ تن انواع مواد مخدر در استان کرمان کشف شده و بیش از ۸۳ درصد تریاک و ۱۲ درصد حشیش و دو درصد هروئین، مرفین و شیشه و در کشفیات مواد مخدر صنعتی نسبت به دوره مشابه قبل افزایش داشتیم و علاوه بر این بیش از ۲۶۰۰ قاچاقچی مواد مخدر و ۶۵۰۰ خرده‌فروش دستگیر شدند.

 سردار فرشید ادامه داد: ۱۷۲ باند قاچاق منهدم و قریب به ۱۶ هزار پرونده تشکیل و ۱۸۰۰ خودرو توقیف شده است و در حوزه برخورد با قاچاق سوخت نیز بیش از شش میلیون و ۵۸۲ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شده و ۹۷ درصد افزایش کشفیات نسبت به سال قبل رقم خورده است.

 او ضمن ابراز تأسف از شمار بالای تصادفات رانندگی و تلفات این حوادث عنوان کرد: از مهرماه سال قبل تاکنون بیش از ۲۳ هزار تصادف در استان کرمان رخ‌داده که ۵۱ درصد آن درون‌شهری و ۴۹ درصد برون‌شهری بوده و قریب به ۱۳۰۰ نفر در این حوادث جان خود را ازدست‌داده‌اند که امیدوارم با هم‌افزایی سایر دستگاه‌ها وظایف خود را در زمینه کاهش تصادف و تلفات انجام بدهیم و باید بگوییم بیشترین فوتی‌های تصادفات شهری در شهرهای کرمان، سیرجان، بم و جیرفت بوده‌اند.

 فرمانده انتظامی استان ضمن پاسخگویی به سؤالات و ابهامات خبرنگاران و همچنین تجلیل از خبرنگاران گفت: در حوزه کالای قاچاق نیز طی سال جاری ۵۹۹ میلیارد تومان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه بوده و در نیمه نخست سال جاری قریب به ۳۸ تن مواد مخدر کشف کردیم که رتبه دوم کشور مربوط به استان کرمان است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=109574
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.