مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری:


سال گذشته ۸۵ هزار تبعه غیرمجاز افغانستان از استان کرمان طرد شدند

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری کرمان گفت: طی سال گذشته ۸۵ هزار نفر از اتباع افغانستانی فاقد مجوز اقامت از استان کرمان به کشورشان بازگردانده شدند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، روح‌الله خضری‌پور مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری کرمان امروز ۲۷ فروردین‌ماه گفت: موضوع مهاجران و پناه‌جویان یک مسئله انسانی است و این نکته حائز اهمیت است که اکنون شرایط و امکان پذیرش جدید مهاجران در استان کرمان وجود ندارد.
خضری‌پور افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون هیچگونه مجوز اقامت جدیدی از جانب اداره کل امور اتباع استانداری کرمان برای اقامت اتباع خارجی داده نشده و بعضاً مجوزهای قبلی تمدید شده و تعداد قابل توجهی از افراد فاقد مجوز اقامت نیز به کشورشان بازگردانده شده‌اند.
اوتصریح کرد: در این راستا ۸۵ هزار تبعه غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ با همکاری فراجا از استان طرد شده و این برنامه با جدیت در سال جاری نیز ادامه دارد، در نتیجه استان کرمان برای حضور غیرمجازها ناامن شده است.
خضری‌پور گفت: امیدواریم شرایط کشور افغانستان برای بازگشت حداکثری مهاجرانی که حدود چهار دهه میهمان جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند، فراهم شود و این افراد بتوانند پس از بازگشت در آبادانی میهنشان موثر باشند.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=117147
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.